Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Seuraa retkille Aktiivista naisporukkaa retkeilyyn/vaeltamiseen?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Aktiivista naisporukkaa retkeilyyn/vaeltamiseen?
Inkku80
25.04.2011 22:32

Moi!

Löytyisikö tätä kautta aktiivisia naisia, jotka jakaisivat samat kiinnostuksen kohteet: retkeily, vaeltaminen, luonto, liikunta?

Asuinpaikalla ja iällä ei mielestäni ole niinkään väliä, vaan porukka voisi kohdata toisensa säännöllisin väliajoin eripuolella Suomen luontokohteita. Jokainen persoona tuo porukkaan oman vivahteensa ja voisimme yhdessä oppia toistemme erityistaidoista. Olen esim. harrastanut astangajoogaa aktiivisesti muutaman vuoden. Olisi mahtavaa herätä luonnossa hyvässä seurassa ja tervehtiä auringoa yhdessä joogaten Smile

Olen itse 31vee Helsingissä asuva vahvan luontosuhteen omaava tyttönen. Teen töitä lasten ja luonnon parissa, seurustelen "vakavissani" ja olen opiskellut myös erä- ja luonto-oppaaksi. Jotain lyhyesti itsestäni kertoen..

Haaveena on lähteä juhannusviikoksi vaeltamaan Hetta-Pallas reitin, löytyisiköhän jo tuolle matkalle seuraa?

Kirjoitelkaa vastaten tähän tai yksityisviestinä, olisi kiva tutustua samanhenkisiin naisiin Smile
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Mustikka
25.04.2011 22:55

Täällähän oli aikaisemmin jo vaellusklubin viritelmää. Itse pääsin ekaan, lopulta kolmen naisen tapaamiseen, mutta sen jälkeiset ajankohdat ei sopineet. Tuosta jäi kyllä hyvä fiilis, että olen kyllä ainakin kuulolla tämänkin suhteen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

virveli
26.04.2011 9:10

Hei Inkku,

Mä saattaisin innostua kans asiaan. Joogaan myös, mutta vähän kevyempää versiota, hathajoogaa. Mulla on myös koiruus, joka kulkee mukana vaelluksilla. Myös matkan sovittaminen samaan autoon kiinnostais, sais matkaseuraa ja kuluja pienemmiksi

jaana
26.04.2011 14:29

Inkun ehdotus kuulostaa tosi upealta! Olen tallustellut metsissä enimmäkseen koiran kanssa kahdestaan, mutta kaipailisin kuitenkin samanhenkistä ihmisporukkaa. Koiran kanssa ei ole päästy Karhunkierrosta pidemmälle. Toiveissa olisi päästä pohjoisemmaksi, mutta kun ei houkuttele tuo yksin autolla ajaminen Etelä-Suomesta.

Minulla on ikää hieman enemmän. Luonto ja erityisesti puutarhanhoito on intohimo. Minäkin harrastan astangajoogaa.

Tuo Hetta-Pallas kuulostaisi mahtavalta, mutta valitettavasti en silloin pysty olemaan lomalla. Mutta jos tästä jotain kehkeytyisi, niin toivottavasti joskus toiste aikataulujen sovittaminen onnistuisi. Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

uNNa
26.04.2011 21:18

Minuakin vaellusseura kiinnostaisi. Olen 36-vuotias nainen Helsingistä. Rajoittavana tekijänä on kolme pientä lasta (2 - 7-vuotiaita - ja mieskin kyllä on), joten toistaiseksi reissuni ovat vain muutaman päivän mittaisia. Mutta jos tällainen rinki pyörisi pidempäänkin, niin vuoden - kahden päästä pidemmätkin reissut ovat mahdollisia. Ja toki viikonloppuretketkin voivat olla hienoja! Retkeily, vaeltaminen, luonto, liikunta - kaikki kiinnostavat! Very Happy
 Sivun alkuun

Tuntureiden Tuula
26.04.2011 21:59

Ahaa, täällä kootaan tyttöenergiaa! Itseäkin kiinnostais nais-seurassa retkeily, kun sitä en ole aikaisemmin kokeillut. Aika monella näyttää olevan jooga harrastuksena, niin minullakin astangajooga. (ei kylläkään enää aktiivisesti) Minulla suurimpana "rajoituksena" se, että tykkään vaeltaa yksinäni eli sopeutumiseni ryhmään epäilyttää itseäni. Mutta sen tietää vain kokeilemalla.
Tuo Pallas-Hetta ei minua kauheesti kiinnosta, sillä siellä on kulkijaa polut pullollaan. Päivän päätteeksi on suu kuiva paljosta hei,hei sanomisista vastaantulijoille.
Viikkoa ennen juhannusta suuntaan kyllä Lappiin, mutta sitä ennen suunnitelmissani on lyhyempi vaellus kesäkuun alussa, kun 2.5 on helatorstai ja siihen perjantai vapaapäiväksi. Reissu ois jossain etelässä, en ole vielä päättänyt.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

heluna74
26.04.2011 23:50

Minäkin vastaan tähän NAISenergia kyselyyn. Minulla on sama "ongelma" kuin edellisellä, että olen lähinnä yksinvaeltaja. Muutamia reissuja olen tehnyt 1-2hengen porukoissa ja pari reissua hieman useamman ihmisen kanssa. Koirien kanssa olen vaeltanut 18 Lapinreissua.

Hyvä seura kyllä kiinnostaa, mutta ei Hetta-Pallas. Sen kuljin jo vuonna 1976 ja jo silloin siellä oli "Eurooppa 4" yli tuntureitten.

Kun olen seuraillut vaeltajien kommentteja, niin saatanpa löytää itseni syksyllä johonkin aikaan Vätsäristä. Nyt kesäkuunalun reissulla minulla on aivan parasta vaellusseuraa eli 6,5 vuotias lapsenlapsi. Viime yö jo "harjoiteltiin" ja nukuttiin pihalaavussani. Olimme yhdessä jo vuosi sitten Kevon maastossa.

Mutta seurailen tätä keskustelua, jospa täältä löytyisi mukavaa naisseuraa vaativampaan vaeltamiseen.
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: aktiivista naisporukkaa...
Talla
27.04.2011 17:55

Kyllä, ehdottomasti vaeltamaan! Mutta samoin kuin pari edellistäkin kommentoijaa, en lähde Pallas-Hetta reitille. Liian kapea alue; ei tule erämaista tunnelmaa. Ja ihmisiä liikaa. Olen vaeltanut ekan kerran jo 70-luvun lopussa, enkä koskaan yksin ja tuskin koskaan yksin lähdenkään. Mun aikaisemmat kaverit vaelluksilla ovat käyneet kuka mitenkin "vaivaisiksi" ja itsekin olen parin vuoden päästä 60 v. Ikä ei toki ole este, mutta hidaste kylläkin. Olen vuosia haaveillut vaeltavani parin kaverin kanssa Vongoivan seudulle, ja nimenomaan tunturiin. Paha kyllä, tämän suven työt ovat vielä täysin auki, joten en voi suunnitella oikeastaan mitään. Kuvittelisin, että syyskuun 2 ensimmäistä viikkoa olisi mahdollista lähteä. Miten on? Kiinnostaako leppoisa tallustelu lähellä taivasta, siellä ylhäällä tunturissa?
 Sivun alkuun

Virsu
27.04.2011 21:00

Kyllä vain kiinnostaa. Tosin minunkin on todettava, että ryhmässä vaeltaminen saattaa olla minulle joltinenkin haaste. Mutta jos on kiva ja reilu porukka (ja vaeltavat naiset ovat tietty sellaisia Wink )niin saattaahan se olla hyvinkin antoisaa. Hyvässä porukassa on tilaa erilaisille persoonille ja tilaa olla myös omassa rauhassa silloin kun siltä tuntuu.

Kuten jo useampi on todennut, kovin ruuhkaisille reiteille ei intoa ole.
 Sivun alkuun

Marjo
28.04.2011 15:34

Vastaan että kiinnostaa Smile. Elämäntilanne hieman mutkikas tällä hetkellä ja siitä johtuen tarkkojen suunnitelmien teko vaikeaa. Nytkin kyllä lähdössä (toivottavasti!) kesäkuun alussa Lappiin jonnekin päin. Hetta-Pallas tullut kierrettyä kertaalleen ja itse olin "vaellusurani" alkutaipaleilla silloin Smile. Minä pidin reitistä, mutta se on totta, että siellä on paljon kulkijoita, myös näitä ripariryhmiä... Illat saipi "hyvässä lykyssä" kuunnella ryhmän laulua.. Lapin lumoa? Suuressa ryhmässä en minäkään osaa itseäni kuvitella kulkevaksi, mutta kuten mainittu; hyvässä seurassa sekin voisi olla ok Laughing. Ikää 44v. Ja koira kulkee mukanani minullakin.

Rosmariini
01.05.2011 15:33

Kiinnostaa minuakin.
Alkukesän aikataulut on jo lyöty lukkoon, mutta elokuun ensimmäisellä puoliskolla olisi ajatuksena lähteä Lappiin, tarkempi suunta on vielä avoin.
Sitä ennen olen kiinnostunut viikonloppureissuista täällä etelämpänä, max 200-300 km pääkaupunkiseudusta.
Olin muutaman kerran tuolla jo mainitulla naisten porukalla liikkeellä ja mukavaa oli. Vauhti oli mukavan leppoisa eikä ollenkaan suorituskeskeinen. Sen tiimoilta onkin viime aikoina ollut hiljaiseloa.
 Sivun alkuun

pikku myy
01.05.2011 23:05

Heipä hei minunkin puolestani!!
Mahtava huomata, että meitä vaeltavia ja retkeilystä pitäviä naisiakin täällä on Smile
Itse lukeudun myös mielelläni yksin kulkijaksi. Vaikkakin kykenen sopeutumaan reissuun hyvin erilaisten ihmisten kanssa. Tosin en näe tarpeelliseksi kulkea kovin suuressa porukassa Smile Mutta mielelläni lähden mukaan vaihtamaan ajatuksia ja kuulemaan vinkkejä yms. jos tästä jonkilaista naisenergiaa saadan viritettyä Smile) Itse olen kesäkuun alussa lähdössä pohjoseen 10-vuotiaan poikani kanssa, viikon reissu. Ei vielä tarkkaa paikkaa lyöty lukkoon.. Pitänee seurata kevään etenemistä. Ei kiitos siis ketjun aloittajan Pallas-Hetta reitille. Syksyllä tieni vie... ties minne Wink Pohjoseen se on varma.
 Sivun alkuun

untuvikko
02.05.2011 22:26

Hyvin mielenkiintoinen alue!
Oma, vuosia jo kulkenut vaelluskaverini alkaa heittäytyä 'eläkkeelle' terveyssyistä, joten olis ihan kiva löytää uusia mahdollisuuksia.
Yleensä ollaan kuljettu joko kahdelleen tai ihan pienessä porukassa, mutta sopeudun kyllä kokemukseen perustuen viikonlopun tai viikon reissulle porukkaankin.
Tämän vuoden osalta pitempi syksyn reissu kyllä on jo sovittu (Tenojoen varrelta itään), mutta viimeistään ensi vuoden huhtikuun lopun (vk16) reissu on vielä avoin. Alue kuitenkin olisi jossain Kilpisjärven suunnalla.
Lyhyempiä reissuja voi aina kehitellä, mutta ne voisivat olla jossain etelänpänä.

Pidetäänpä asia mielessä --- josko saataisiin jotain aikaankin.

Pörriäinen
05.05.2011 20:20

Ulkoilen ja retkeilen koirani kanssa. Olen tehnyt myös viikonloppuvaelluksia, mutta nykyisin on ongelmana vaellusseuran puute. Sad Olen 36-vuotias nainen pääkaupunkiseudulta.

Helatorstain tuntumassa olisi kiva lähteä pikkuvaellukselle pariksi päiväksi jonnekin Etelä-Suomen kohteeseen tai vaikka Isojärven kansallispuistoon Kuhmoiseen. Löytyisikö muita innokkaita? Elokuun alkupuolella olisi aikaa lähteä Lappiin.. Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Tuntureiden Tuula
06.05.2011 11:03

Tuo Helatorstain viikonloppu on itsellänikin varattu retkeilyyn. Pörriäisen mainitsema Isojärven kansallispuisto onkin kiva kohde. Sinne taidan suunnata ulkoiluttamaan retkivarusteitani. Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Villa-asusteita ja käsineitä retkeilyyn MarttiJ Ostetaan ja Myydään 2 12.09.2018 8:31 Katso viimeisin viesti
Mitä (retkeilyyn liittyvää) näin tänään? Timoa Kuvagalleria 1 13.02.2016 0:11 Katso viimeisin viesti
En ostanut mitään retkeilyyn liittyvä... veeäm Hölynpöly... 10 23.12.2014 16:50 Katso viimeisin viesti
Mikä herätti kiinnostuksen luontoon j... kantsu_ Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 33 08.04.2014 19:52 Katso viimeisin viesti
Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viim... hummelo Muut varusteet 3 08.04.2014 19:14 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 3
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Siirry: