Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Naiselle hyvät vaellus housut
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Naiselle hyvät vaellus housut
Salix
19.06.2011 19:18

Kertokaa minulle, mitkä housut ovat parhaat kesällä ja/tai syksyllä vaeltaessa. Nimenomaan naisen vartalolle sopivat kiinnostaa.

Kiittää ja kumartaa jo etukäteen Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
teeri
20.06.2011 16:12

Mulla meni kesä hakiessa ja miettiessä tota samaa dilemmaa. Olen ite melko lyhyt ja leveellä ahterilla varustettu. Halusin housut joissa olis korkea vyötärö ja mielellään henkselit pitämässä niitä ylhäällä sekä hyvät reisitaskut. Tällasia naisten housuja en löytänyt mieleisiäni, lopulta päädyin tilaamaan tommoset http://www.geoffanderson.com/kat47-Waterproof/side175-Urus-3%E2%84%A2.html sori en hoksannu miten linkittää. Ja ihan tyytyväinen olen ollut. olen itse kokoa 42/44 ja tilasin xl koon housut, joista jouduin lyhentämään henkseleitä jonnin verran mutta muuten istuvat tosi hyvin, ovat väljät ja niissä on hyvä liikkua, kyykkiä ja vaikka konttaillakin. Kävin just reilun parin viikon reissun noilla eikä mulla paljoa moittimista kyllä ole. kuivuvat nopeasti sen mitä kastuvat ja hengittävät mukavasti näin kesäkeleillä. Eikä paljoa kulumisen merkkejä näy reissun päälle vaikka risukkoa ja kilometrejä kyllä ovat nähneet. Hellekeleillä alkavat kyllä käydä turhan kuumiksi.

Naisille vain ei tahdo löytyä oikein kunnon käyttöön tehtyjä housuja. Ainakaan minä en löytänyt. kaikki pitää olla niin vartalon myötäistä. Toiset siitä varmaan tykkäävät mutta mulle ainakin pikkasen väljemmät vermeet on olleet mukavemmat käytössä. Ja miesten vaatteen on yleensä paremmin tehtyjä.

Korpijaakko
20.06.2011 22:33

Tyttöystävän suosituksena olisi kokeilla Haglöfsin Climatic-housuja naisten malleina. Leikkaukset vaihtelevat malleittain, joten sovittelemaan joutuu, mutta sopiva löytyy todennäköisesti. Saatavilla on myös long- ja short-kokoja. Ei ole vedenpitäviä, mutta kalvohousut sopivat varsin huonosti jatkuvaan käyttöön kesällä ja syksyllä. Myös Columbialta löytyy hyviä housuja naisille, mutta koot ovat pieniä, joten kannattaa kokeilla tavallista isompaa kokoa.

veeäm
21.06.2011 6:26

Meidän rouvalla on Fjällrävenin housuja, Viddat ja Karla Zip-offit. Pitkänä ja hoikkana hänelle kuulemma hyvät. Etenkin Karlan raakapituinen, itse lyhennettävä puntti oli mieleen sekä kesäkäyttöön samojen housujen matala vyötärö. Ovat kuulemma ihan citykelpoisetkin...

Fjellun nettisivulta löytyy melkein kolmetkymmenet naisten housut!!! Löytyy normaalilla ja comfort-leikkauksella ja matalalla, normaalilla tai korkealla vyötäröllä. Siihen vielä päälle katkolahkeet ja joustopaneelit...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kelmi
21.06.2011 7:52

Mulla on myös juurikin noita fjällräveneitä.

Samoin mullakin karlat ja viddat, viddoista saa sortsit.

Karlat on tavallaan mukavammat kun on matala vyötärö, mutta äkkiä tuohon korkeampaankin tottuu ja sitten nekin on jo ihan hyvät.

Nämä ovat mielestäni aika reilun kokoisia ja takamukselle tosiaankin on hyvin tilaa.
Ja tuo kangas on tosi mukavaa, kunhan niitä hetken käyttää ja käyvät muutaman kerran pesulla.

Sateella mulla sitten onkin ihan hurtta merkkiset pöksyt, ne ovat oikeasti olleet parhaat kalvohousut minulle.
Toki kokemusta ei ole muuten kuin haltista ja sitten joku muu, jota en muista.

Ostoslistalla on vielä jotkut softshell housut, niitäkin saa suositella, kai se tähän samaan ketjuun käy ja kesä-/syyspöksyjähän nekin on.
 Sivun alkuun

p.kivela
21.06.2011 8:14

Ruotsalaiset firmat suunnittelevat hyvin laadukkaita ja teknisiä vaellushousuja ja luonnollisesti myös naisille.
Eli Fjällräven, Ljunghans, Klättermusen, Tierra jne. mitä niitä nyt onkaan.
Nykyään suuntaus tuntuu siellä olevan se, että takamus, polvet ja polvitaive on stretch paneelia, joten kävely on keveämpää erityisesti nousuissa.
Materiaalit ja leikkaukset ovat hyvin pitkälle kehitettyjä.
Taskut on hyvin sijoitettu.
Hinnat ovat huippuhousuille melko korkeita, keskihinta luokkaa 170 eur, varsinkin kun ottaa huomioon, ettei näissä ole kalliita kalvoja.
Jotakin on mm. täällä:
http://www.naturkompaniet.se/Product/ProductList.aspx?id=6311

Lisäksi noita löytyy varmasti jonkun Patagonian ja Houdinin ja muiden P-Amerikkalaisten firmojen mallistosta, tietenkin.
 Sivun alkuun

veeäm
21.06.2011 9:02

Kelmi kirjoitti:

Samoin mullakin karlat ja viddat, viddoista saa sortsit.

Onko Viddoista oikeasti tehty myös zip-off-malli? Miesten mallista ei tietääkseni ainakaan...
 Sivun alkuun

Kelmi
21.06.2011 9:14

^Kyllä nämä katkolahkeiset muistaakseni viddat oli, jollen ihan väärin muista.

Noissa ei lue mitään, niin saattaa olla, että muistan väärin.
Ei ollut lappujakaan tallella ompelukopassa, heittelen sinne aina ne pussukat, joissa on varanappeja.

Kesähousujen kanssa muuten metsikössä/heinikossa on säärystimet ehdottomat.
Ei kastu lahkeet.
 Sivun alkuun

Kelmi
21.06.2011 9:48

^Muistin väärin.

Tarkistin partiovarusteen sivuilta ja ne oli zippyt.
Eli näissä on aika korkea vyötärö.
Olivat keväällä retkeilypäivillä niin halvalla, että oli pakko ostaa. Rolling Eyes

No on ne jo käyttöön tulleetkin, eli ei ollut turha ostos.
 Sivun alkuun

Salix
21.06.2011 18:41

Kiitos hienoista vastauksista.
Markkinoilla on tosian paljon erilaisia naisille suunnatua housuja. Mutta jostain syystä ne on usein tehty pitkille ja varsinkin hoikille naisille......suunnitteliat ovat unohtaneet että takapuoli ja reidet pitää mahtua mukaan. Minulle varsinkin reidet tuovat suurta haastetta. Yhtään vaellushousua en ole vielä löytänyt jossa reidet ja vyötärö sopii. Pakkohan se on ostaa reisien mukaan ja silloin vyötärö on ihan liian väljä.
Varsinkin nuo Urus housut rupesi kiinnostamaan, joten täytyy yrittää tutkailla jos niitä saisi täältä Suomesta Very Happy
 Sivun alkuun

NorP
21.06.2011 18:55

Itselläni on North Ice Function kuorihousut käytössä. En ole montaa kertaa käyttänyt mutta päällä mukavat ja hyvin hengittävät. Erätukusta tuli kerran ostettua. Siellä oli myös toisenlainen North Icen kuoripuku. Tuossa toisessa oloi ehkä vähän paremmat housut, mutta koska tarvitsin myös takin, en niitä ostanut.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Vinski
21.06.2011 21:51

Kelmi kirjoitti:
Ostoslistalla on vielä jotkut softshell housut, niitäkin saa suositella, kai se tähän samaan ketjuun käy ja kesä-/syyspöksyjähän nekin on.

Ostin viime talvena Marmot'in Scree't. Viimeisen päälle hyvät pöksyt välikeleillä. Miesten malli tälläiselle normimittaiselle L:lle sopivan väljä ja jousto päälle.

Scree'tä on naisten mitoituksella.

Ja mikä aina ilahduttavaa, niin hinnoittelu oli kohtuullinen ainakin tuolla britannialaisessa kaupassa.
 Sivun alkuun

teeri
21.06.2011 22:38

En löytänyt urus housuja suomesta, mut ilmottele jos löydät. Itse tilasin ruotsista tuolta http://www.wollmars.com/group.asp?group=939 Mua alko jo vähä kiinnostaa tuo takkikin, katsotaan jos syksyllä investois. Itelläni on ongelma nimenomaan tuo levee ahteri ja vyötärökin tahtoo olla kadoksissa että nuo naisten mallit tahtoo aina kiristää, eikä niissä sitten ole niin kiva liikkua eivätkä ne niin hengitäkään kun ei ole sitä väljyyttä. sillä tilasinkin heti varmuudeksi xl kokoa ja hyvin ovat passanneet.

Salix
26.06.2011 12:10

Pidän silmäni auki ja kerron jos Urus löytyy Suomesta.
Harmi ettei Riihimäen Erämessut ole tänä vuonna, siellä voisi löytyä....
 Sivun alkuun

Puutarhuri
21.07.2011 19:41

Salix kirjoitti:
Kiitos hienoista vastauksista.
Markkinoilla on tosian paljon erilaisia naisille suunnatua housuja. Mutta jostain syystä ne on usein tehty pitkille ja varsinkin hoikille naisille......suunnitteliat ovat unohtaneet että takapuoli ja reidet pitää mahtua mukaan. Minulle varsinkin reidet tuovat suurta haastetta. Yhtään vaellushousua en ole vielä löytänyt jossa reidet ja vyötärö sopii. Pakkohan se on ostaa reisien mukaan ja silloin vyötärö on ihan liian väljä.
Varsinkin nuo Urus housut rupesi kiinnostamaan, joten täytyy yrittää tutkailla jos niitä saisi täältä Suomesta Very Happy

Tuo pituus taitaa olla suhteellista Smile Minusta taas niitä pitkille sopivia ei ole tehty montaakaan - ei ole vaaraa ylipitkistä lahkeista vieläkään (käytössä on Marmotin precip ja Haglöfsin joku extralong malli, kun vaan muistaisi minkä). Toki kokoni puolesta voin ottaa sen XL-koon ja massiiviset reidet ja leveä takapuoli näissä mahtuvat mukaan. Äidilleni, joka on noin 15 senttiä lyhyempi toki en näitä voi suositella.

Käsittääkseni Haglöfsillä löytyy Short-malleja lyhyempisäärisille. Toki itsellänikin on se haaste, että vyötärö voi olla löysä - käytän siis vyötä silloin. Jos tavallisista housuistakaan harvemmin löytyy omille suhteille sopivia housuja, niin vaelluspuolella sitäkin vähemmän. Onneksi nyt on tuota vararavintoa taas vatsassa, niin housun kaulus täyttyy sopivasti.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Joutenkulkija: Pitkä vaellus rance Lappiin liityvä kirjallisuus 1 16.01.2020 15:36 Katso viimeisin viesti
OSTAN naisten Fjällräven keb housut 44 Marjo Ostetaan ja Myydään 3 13.05.2019 13:26 Katso viimeisin viesti
M: Abisko 65 rinkka, haglöfs housut yms. Timoa Ostetaan ja Myydään 1 21.03.2019 17:59 Katso viimeisin viesti
O: fjällräven keb housut kokoa 44 MarttiJ Ostetaan ja Myydään 0 14.01.2019 20:32 Katso viimeisin viesti
Myydään Canada Goose Expedition puku,... teeri Ostetaan ja Myydään 0 25.12.2018 23:34 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: