Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Vaelluskenkien korjaus
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
PKA5
03.10.2013 11:15

Mansen Suutari Tampereella laittoi vaimon Maindleihin uudet pohjat murentuneiden tilalle, hinta 120€. Työn jälki oli erinomaista, pohjamateriaali kovempaa kuin alkuperäinen Vibram joten saattavat olla vähän liukkaammat.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

miiahe
03.10.2013 12:59

Mä ehdin laittamaan noi rikkinäiset jo roskiin. Onko noissa ton merkin kengissä ihan normaalia, että ne aikojen saatossa repsahtavat takaa auki?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Korvapuoli
03.10.2013 17:03

Täytyisi olla arvokkaat kengät, että toista sataa sijoittaisin niitten korjaamiseen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Hamalainen
03.10.2013 18:33

miiahe kirjoitti:
Mä ehdin laittamaan noi rikkinäiset jo roskiin. Onko noissa ton merkin kengissä ihan normaalia, että ne aikojen saatossa repsahtavat takaa auki?

Noissa kengissä on pohjat on uretaanivalua joka kestää n 10v ja hajoaa sitten nopeasti.
Pahimmillaan koko pohja irtoaa varoittamatta, se on tätä nykyaikaa.
 Sivun alkuun

K-nen
03.10.2013 18:38
Vieras

miiahe kirjoitti:
vanhat meindl-kengät tekivät viimeisen 6 km reissunsa viime viikonloppuna Siikanevalla. Pohjat irtos takaa molemmista kengistä. Aikaeroa tapahtumilla oli vartti. Vanhuus tuli ja kuolema. http://kuvaton.com/k/Y7Er.jpg

Olivatko kengät seisseet varastossa käyttämättä kauan? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, sillä omat ensimmäiset vaelluskenkäni hapertuivat täysin oltuaan varastossa vuosia käyttämättä.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

miiahe
03.10.2013 18:44

oli ne nyt kesän käyttämättä kaapin perukoilla. Ihmettelin lenkin alussa, että ompas juuret liukkaita, samoin pitkospuut. Oliskohan koko pohja kovettunut, kun tuntuma oli jotenkin niin outo.
 Sivun alkuun

Heksa
20.10.2013 15:09

Ihmettelin kun kenkä tuntui toisen kantapään alla hieman omituiselta, ja nyt kotiin päästyäni katsoin kenkää tarkemmin, niin sen pohja alkaa olemaan täysin finaalissa. Tuo välipohja on yllättäen alkanut hajoamaan joka paikasta, eikä varmaan olisi enää kauaa kestänyt. Onneksi huomasin nyt, enkä seuraavan vaelluksen aattoiltana kenkiä vahatessa. Kengät ovat olleet käytössä ainakin jo vuonna 2003, joten tuo 10 vuotta on kai se aika jonka tuo valu kestää. Ahkerassa käytössä ovat olleet ja hyvin istuneet jalkaani, joten tyytyväinen niihin olen silti.
 Sivun alkuun

JBay
20.10.2013 19:10

Minulla on satunnaisessa käytössä noin 20 vuotta vanhat Meindelit eikä niistä ole muuta vikaa kuin reunansuojarantti pykinyt halkeamille, niin että vettä pääsee pohjan väliin. Gore kalvokin taitaa olla lopussa, mutta eipä tuo haittaa esim. talvikäytössä.

Uudemmissa Meindeleissä on tuollainen samanlainen pohja kuin "Miiahe:n" kuvissa, ikää niillä on kai viitisen vuotta. Toivottavasti eivät hajoa tuolla tavoin kesken reissun. Crying or Very sad
 Sivun alkuun

Louestaja
21.10.2013 21:39

Uusimmassa retkilehdessä on artikkeli kyseisestä ilmiöstä. Siinä ainakin kaikki(?) maahantuojien edustajat vakuuttavat syvällä rintaäänellä(?), että syyllinen on nimenomaan pitkällinen varastointi ja käyttämättömyys. Että kengällä pitäisi liikkua riittävän usein, että pohjamateriaali pysyisi elastisena. Tämä siis artikkelin referointi, itsellä ei asiasta sen kummempaa tietoa. Smile

Pepi
21.10.2013 22:39

Minun viime(iset?) Meindlini tiputtivat pohjansa noin 12-vuotiaina. Jos talven hiihtokauden mittainen varastointi on materiaalille liikaa, sitä ei saisi tuoda maahan. Tai vastaavasti jos lumettoman kauden mittainen varastointi on liikaa, sitä ei saisi käyttää hiihtokengissä (joissa ilmiö ensiksi meillä todettiin).

TREKKING
22.10.2013 9:32

Ei pidä paikkaansa ainakaan minun kenkieni kohdalla, käyttö on ollut tasaisen jatkuvaa, mutta silti se kymmenen vuotta oli aika lähellä.

Älkää Hanwagien omistajat unohtako sitä valmistajan tarjoamaa erittäin edullista pohjienvaihtotarjousta!

Louestaja
22.10.2013 11:54

Pepi kirjoitti:
Minun viime(iset?) Meindlini tiputtivat pohjansa noin 12-vuotiaina.

Mikä on mielestäsi riittävä käyttöikä kengille?

Pepi
22.10.2013 13:05

^ Sellainen, jossa ei tapahdu yllätyksiä. Tämä pohjan irtoaminen ei anna itsestään mitään merkkiä etukäteen, vaan tapahtuu usein yhden kävelylenkin aikana. Kengille, jotka eivät muuten vaikuta kovinkaan kuluneilta - anturan kuviot vain hiukan pyöristyneet. Kengät siis joutuisi varmuuden vuoksi hylkäämään sen näköisinä, että jollekin voisi tulla mieleen niiden myyminen...

Vastikään käytin ensimmäisen kerran korjattavina ainoat ns. kävelykenkäni, asialliset ja tukevat nahkaiset puolikengät. Suutari vaihtoi kantalaput ja tikkasi nauhalistojen kulmat. Muuten eivät kaipaa kuin lankkia. Olen käyttänyt niitä käytännöllisesti katsoen ainoina arkikenkinäni reilut 20 vuotta. "Mittarissa" varmaan 10000 km, ehkä paljon enemmänkin, koska aiemmin saatoin kävellä niillä yhteen menoon 30 kilometriä tiellä tai kymmenkunta kilometriä metsässä. Käyttöikää on vielä paljon jäljellä. Olivat aikanaan halvemmat kuin vastaavan näköiset "kaupan kengät". Teetin suutarilla omilla lesteillä. Niihin olen tyytyväinen.

Suunnistustossuilleni olen aikoinaan hyväksynyt lyhyemmän käyttöiän, koska niiden kulumisessa ei ole ollut yllätyksiä. Nappulat vain kuluvat käyttökelvottoman mataliksi.

Minulla jalkineet eivät ole koskaan kuluneet päällinen edellä.

Louestaja
22.10.2013 17:25

^ Tuo on tietysti huono homma, kun kengät hajoaa varoittamatta. Varsinkin jos se tapahtuu kaukana taipaleella.

Itse näkisin, että kengille 5 vuotta on vähän ja 10 vuotta paljon. Ihan noin mututuntumalla. Mulla ei uskoakseni ole yhdetkään kengät kestäneet yli kymmenen vuotta. Siis sellaiset, joita olen käyttänyt. Uskon siinä(kin) lukeutuvani tavallisten ihmisten joukkoon.

Hiihtomonot on menneet nyt kolmessa talvessa, vaikka viime talvena oli toisetkin jo rinnalla kuivumisen takia. Kantapää on jauhanut pehmusteet pihalle.

Hamalainen
22.10.2013 17:44

Louestaja kirjoitti:
^ Tuo on tietysti huono homma, kun kengät hajoaa varoittamatta. Varsinkin jos se tapahtuu kaukana taipaleella.

Itse näkisin, että kengille 5 vuotta on vähän ja 10 vuotta paljon. Ihan noin mututuntumalla. Mulla ei uskoakseni ole yhdetkään kengät kestäneet yli kymmenen vuotta. Siis sellaiset, joita olen käyttänyt. Uskon siinä(kin) lukeutuvani tavallisten ihmisten joukkoon.

Hiihtomonot on menneet nyt kolmessa talvessa, vaikka viime talvena oli toisetkin jo rinnalla kuivumisen takia. Kantapää on jauhanut pehmusteet pihalle.

Minusta 10 vuotta on aika vähän. Valmistajatkin ovat huomanneet tämän ja tarjoavat pohjien vaihtopalvelua. Kaikkein vaarallisinta on kun pohjat hajoavat varoittamatta.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
3-kerros gore-takin taskun pohjasauma... Navigaattori Muut varusteet 3 13.12.2017 21:29 Katso viimeisin viesti
Vaelluskenkien muotoutuminen JN Kesävaellusvarusteet 1 25.08.2017 14:17 Katso viimeisin viesti
(hillebergin) teltan korjaus? haantu Kesävaellusvarusteet 7 13.08.2017 17:47 Katso viimeisin viesti
Inkkarin muovin korjaus sepeteus Melonta 13 19.05.2016 20:03 Katso viimeisin viesti
Teltan hyttysverkon korjaus Kore Kesävaellusvarusteet 16 20.09.2015 6:27 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 3
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Siirry: