Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Hirvikärpäsille stoppia
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Hirvikärpäsille stoppia
tapsa123
08.09.2011 13:17

Onkos kukaan vaellusnettiläisistä kokeillut hirvikärpästen karkoitukseen tarkoitettua Hirvikärpäs stop -nimistä tököttiä? Oma kokeiluni päättyi nopeaan pakoon metsästä kymmenien hirvikärpästen koristelemana. Olenko siis joutunut harhaanjohtavan markkinoinnin uhriksi? Confused
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
08.09.2011 13:24

Tuttava oli sitä apteekista hankkinut ja oli sitä mieltä että 20e meni 'Kankkulan kaivoon'.

Minulla on käytössa Autan- plus - puikko, jossa sama tehoaine, Ikadriini 200g/kg.
Mielestäni teho vaihteli, joskus siitä oli selvästi apua, joskus ei . Onkohan osasta hirvikärpäsistä tullut valikoivia???
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Louestaja
08.09.2011 14:20

Ketjussa "Hirvikärpäset etelän kohteissa" avauduin samasta aiheesta. Ei auttanut, päälle tulivat. Toisen ja kolmannen käden tietona olen kuullut, että jolakulla olisi auttanut. Todennäköisesti ko. henkilö ei vain halunnut myöntää tappiotaan. Tai sitten osui alueelle, jossa hirvareita i muutenkaan ollut?

tapsa123
08.09.2011 14:29

Hmm, minusta ainakin on tullut valikoiva. Välttelen hirvikärpäspitoisia alueita pahimpaan aikaan.

Karkoteaineen tehosta vielä, jotakin vaikutusta sillä ehkä olikin koska karkoitteella sumutettuihin hiuksiin kaivautuneet ötökät eivät purreet päänahkaa niin kuin yleensä. Paidan alle eksyneet purivat. Aineen testauksesta löytyi tämmöinen selostus
http://www.verkkosivuapteekki.fi/HirvikaerpaesSTOP-50-ml
Siinäkin todetaan että kaikki hirvikärpäset eivät reagoineet aineeseen yhtä voimakkaasti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Korpijaakko
08.09.2011 17:25

Sivusta seurasin kaverin kokeilua alueella, jossa hirvikärpäsiä ei ollut kummoisasti: vajaa kymmenkunta nypin itsestäni kahden yön reissulla. Karkoitetta käyttänyt kaveri nyppi suunnilleen saman verran. En käy laittamaan rahojani tuohon stoppiin.

androg
08.09.2011 19:25

Itse olen myös kokeillut kyseistä ainetta, eikä siitä ollut mitään hyötyä.
 Sivun alkuun

Siskeli
08.09.2011 21:50

En itse käytä karkoitteita mitään ötököitä vastaan.
Tapasin eilen metsässä marjastajan jolla näin kyseisen purkin ensi kertaa. Hänen kokemuksensa oli, että hukkaan meni rahat, samalla tavalla kärpäset tarttuvat kiinni kuin ilman karkoitettakin.

hannes
09.09.2011 12:00

hannes kirjoitti:
Tuttava oli sitä apteekista hankkinut ja oli sitä mieltä että 20e meni 'Kankkulan kaivoon'.

Minulla on käytössa Autan- plus - puikko, jossa sama tehoaine, Ikadriini 200g/kg.
Mielestäni teho vaihteli, joskus siitä oli selvästi apua, joskus ei . Onkohan osasta hirvikärpäsistä tullut valikoivia???

Lisäänpä vielä että hankin tuon Autan-puikon hyttyskarkotteeksi kesällä - siihen aika hyvä!
Hirvikärpästorjunta tuli extrana.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

haahuilija
09.09.2011 19:58

Kamferitipat pitää erään metsäalan ammattilaisen mukaan hirvikärpäset loitolla! Tuoksu on sen verran voimakas, etten ole uskaltanut itse vielä kokeilla... Smile
 Sivun alkuun

Louestaja
09.09.2011 23:13

haahuilija kirjoitti:
Kamferitipat pitää erään metsäalan ammattilaisen mukaan hirvikärpäset loitolla! Tuoksu on sen verran voimakas, etten ole uskaltanut itse vielä kokeilla... Smile

Sisäisesti vai ulkoisesti?

Kyllä toisinaan tänä syksynä olen metsässä apeana pohtinut, että muistutanko minä jotenkin erityisen paljon hirveä? Crying or Very sad

haahuilija
10.09.2011 23:44

Louestaja kirjoitti:

Sisäisesti vai ulkoisesti?

Ulkoisesti. Siksi en olekaan itse testannut - jos se ei lähdekään pesussa noin vain pois... Metsälehden foorumilta luntattuna riittää että laittaa niskaan, takinkaulukseen ja hattuun.
 Sivun alkuun

Glottis
11.09.2011 9:22

hannes kirjoitti:

Lisäänpä vielä että hankin tuon Autan-puikon hyttyskarkotteeksi kesällä - siihen aika hyvä!
Hirvikärpästorjunta tuli extrana.

Taitaa olla myös ihmisestä kiinni (hikoilun määrä ym) miten toimii. Mulla ei Autan tehonnut edes hyttysiin Sad
 Sivun alkuun

Umpihanki
11.09.2011 9:53

Mitäs jos tekis hirvennahasta, siis karvojen kanssa, liivin tai repunsuojuksen. Suostuisko ne silloin jättään kulkijan rauhaan. Kotio tullessa sitten vaan kampailis ne johonkin paljuun, jossa olis sopivaa mönjää niitä odottamassa.
 Sivun alkuun

makro
24.09.2011 9:20

Bio Kill toimii, sillä kun sumuttelee takin ja päähineen niin ei pääse hirvikärpäset enää juhlimaan. Very Happy
 Sivun alkuun

makkonem
24.09.2011 18:22

Uusimmassa Erä-lehdessä oli testi tuosta aineesta. Eivät löytäneet minkäänlaista tehoa.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: