Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Mies neuloo?!?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Mies neuloo?!?
Juhani
25.11.2011 23:11

Joka tuutista tulee nykyään juttua "uudesta" trendi-ilmiöstä nimeltään kotoilu. Se tarkoittaa ymmärtääkseni karkeasti sitä, että koulutetut naiset ovat innostuneet kotona olosta ja kotona "askartelusta" Kyse on ilmeisesti jonkin verran myös vastareaktiosta nykyiselle kiireiselle ja kulutukseen perustuvalle elämänmenolle.

No. Tästähän sain itsekkin kimmokkeen, että on pyrittävä opettelemaan monipuolisia kädentaitoja. Tavoitteena toisaalta kulutushysteriasta irtautuminen ja toisaalta pyrkimys omavaraisuuteen pahan päivän varalle.

Poimin vaimon mummin jäämistöstä jääneet neulontapuikot ja ostin marketista villalankaa. Netistä löysin sukan neulontaohjeet ja nyt on eka sukka valmis. Tavoite oli tehdä lämmin lyhytvartiseen ulkoilujalkineeseen sopiva sukka.

Tavoite saavutettu.

Seuraava tavoite on tehdä vaeltajan villapaita. Mutta...

Täytyykö tässä vaiheessa lyödä jarru ja palata puutöiden ja remontoinnin pariin?? Voiko mies neuloa??? Täytyykö oma maskuliinisuus laittaa uudelleen arviointiin?

Ehkä ei.

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
kasperi
25.11.2011 23:16

Vaelluskamojen neulominen on täysin hyväksyttävää. Kunhan vain muistaa painottaa nimenomaan vaellusvillapaitaa neulovansa. Esteettisyyden kanssa on oltava varovainen, raakaan käyttöönhän se tulee eikä bulevardeille. (Muutama vuosi sitten ompelin vaelluskodan kansalaisopistossa, kaikki muut ryhmässä olivat mummoja)
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

rautu
25.11.2011 23:19

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/131084/_mies_neuloo_

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

issuj
25.11.2011 23:20

Miksi välittää yhteiskunnan normeista tai siitä mitä muut ajattelevat? Teet vain niinkuin itsestä hyvältä tuntuu, mitä se kenellekään muulle kuuluu...

Sinällään hyvä aihe... Very Happy
 Sivun alkuun

Eräpentti
25.11.2011 23:28
Vieras

En neulo, mutta ompelen retkivarusteita. Se on miehekästä. Joka muuta väittää saa ratkojasta kitusiinsa.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

rautu
25.11.2011 23:37

Oon mäkin ommellu. Rinkan sadesuojuksia, karttalaukun, vyölaukkuja rinkkaan. Nykyisin vähän väliä puukon tuppeja. Mun isäni oli joskus muinoin ammatiltaan räätäli. Verenperintöä.

Jossain vaiheessa punoin riippumattoja. Sukankutomisen on aina hoitanut vaimo. Ei ole itse tarvinnut.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

Juhani
25.11.2011 23:44

rautu kirjoitti:

Linkin keskusteluun viitaten.

Itse olen ajatellut asian niin, että vankkumattomalla itsetunnolla varustettu mies tekee mitä lystää ja heikolla itsetunnolla varustettu mies tekee mitä normit ohjaavat.

Eli neulominen on todellista machoilua. Osoitan muille ja itselleni, että älkää te tulko perkele minulle sanomaan mitä minä saan tai voin tehdä! Cool

jänkäjussi
25.11.2011 23:45

Ompelun tarvetta on täälläkin, pitäis valmistaa pressusta säkki, johon teltta mahtuu.
Ehkä tuo olis lähempänä suutarointia. Embarassed
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

TREKKING
26.11.2011 9:17

kasperi kirjoitti:
Vaelluskamojen neulominen on täysin hyväksyttävää. Kunhan vain muistaa painottaa nimenomaan vaellusvillapaitaa neulovansa. Esteettisyyden kanssa on oltava varovainen, raakaan käyttöönhän se tulee eikä bulevardeille. (Muutama vuosi sitten ompelin vaelluskodan kansalaisopistossa, kaikki muut ryhmässä olivat mummoja)

Noinhan se menee.

Omien farkkujen lyhentämisestä ja kaventamisesta en juurikaan kertoillut, mutta ystäväpiirissä alkoi olla hauskaa vipinää siinä vaiheessa, kun lyhensin tyttären monikankaisen prinsessamekon koulun tanssiasiin Laughing

Viimeinen muokkaaja, TREKKING pvm 26.11.2011 13:51, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

tyy
26.11.2011 9:48
Vieras

Hyvä! Eikun toimeen ja villapaidan tekoon.

Neulonut en ole koskaan, mutta mieli on tehnyt opetella. Ompelukonetta kyllä osaan käyttää ja olen tehnyt vaatteita itse, vaikka nykyään laiskistunut.
 Sivun alkuun

tyy
26.11.2011 9:52
Vieras

Juhani kirjoitti:
rautu kirjoitti:

Linkin keskusteluun viitaten.

Itse olen ajatellut asian niin, että vankkumattomalla itsetunnolla varustettu mies tekee mitä lystää ja heikolla itsetunnolla varustettu mies tekee mitä normit ohjaavat.

Eli neulominen on todellista machoilua. Osoitan muille ja itselleni, että älkää te tulko perkele minulle sanomaan mitä minä saan tai voin tehdä! Cool

Juuri näin.
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Mies neuloo?!?
Umpihanki
26.11.2011 10:46

Juhani kirjoitti:

Täytyykö tässä vaiheessa lyödä jarru ja palata puutöiden ja remontoinnin pariin?? Voiko mies neuloa??? Täytyykö oma maskuliinisuus laittaa uudelleen arviointiin?

Jos Leo Jokelakin jo aikanaan "uskalsi" kutoa villapaitoja, niin kyllä yksi umpihankikin kehtaisi tunnustaa tekevänsä samoin. Ei vaan innosta puikkojen kalisuttaminen, koska niistä sain ihan tarpeekseni kansakoulun ekoilla luokilla. Evil or Very Mad

Anna jussi puikkojen viuhua vaan, jos siltä tuntuu.
 Sivun alkuun

Tuntureiden Tuula
26.11.2011 11:05

Ja ohjeita löydät täältä

http://www.garnstudio.com/lang/fi/category_oversikt.php?kat=4

Sivuilta löytyy myös video ohjeita Smile
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Ile
26.11.2011 13:52

"Machoilen" usein ompelukoneen äärellä, selvästi useammin kuin vaimo. Valitettavan usein tuloksena on suutareita, mutta joskus joku juttu onnistuukin. Kaupan tuotteitakin pitää monesti parannella omilla lisäyksillä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Juhani
26.11.2011 18:13

sudetar kirjoitti:
Ja ohjeita löydät täältä

http://www.garnstudio.com/lang/fi/category_oversikt.php?kat=4

Sivuilta löytyy myös video ohjeita Smile

Tuolta löytyi yksi malli, jossa ei ole saumoja olkapäillä. Jos kerran rupean ite tekemään, niin täytyy sitten kerralla tehdä hyvä. Ja retkeilykäytössä se tarkoittaa sitä, että olkapäillä ei saa olla mahdollisesti hiertämään rupeavia saumoja.

Olkäpäille tulisi lisäksi keksiä jotain vahviketta, että kestää reppua ja rinkkaa vuositolkulla.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Miksi (mies)vaeltajan kannattaisi oll... Arinakääpä Hölynpöly... 11 21.12.2015 7:27 Katso viimeisin viesti
Rehellinen Lapin mies? tst Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 33 13.11.2015 9:21 Katso viimeisin viesti
Metsien mies "Grigoryi1" Yo... Walle Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 10 02.02.2015 10:58 Katso viimeisin viesti
Nuorgam-Kemihaara - Kaipaako Metsien... Isovarvas Tiedotuskanava 4 21.08.2010 19:31 Katso viimeisin viesti
Nainen kumppanina retkellä ja mies mu... Hugin Hölynpöly... 108 01.08.2009 8:29 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 5
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Siirry: