Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut lajit Kuukauden eräreissu metsästysaikaan.
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
14.12.2011 23:36

erakkorapu kirjoitti:
^Olen toista mieltä,meitä savusilmiä on niin erillaisia.
"Tavallinen vaeltaja"termi,mitä se on?
Itse ainakin nautin kuukauden tai yli reissuista ilman tankkausta,ilman seuraa.
Ehkä sitten en ole "tavallinen vaeltaja"

Olen erakkoravun kanssa kovasti samaa mieltä, vaikka tai juuri siksi, että olen ei-erakkorapu. Mitä toistaiseksi olen mielikuvitusmatkaillut pääni sisällä, niin useamman kuukauden tai kahden reissun olen luonnostellut korvien välissä, eikä ne alustavasti vaikuta liian pitkiltä. Kolme viikkoa oli ainakin kovasti liian lyhyt reissu. Yksin olemisesta en sitten tiedä. Ei ole minun juttuni.

Ja kyllähän Monsenilla varmasti onollut rahakin mielessä. Jos haluaa tehdä kuukausien tai vuosien mittaisia reissuja isoissa erämaissa (siitähän se kai lähtee, laskut saisi maksettua helpommillakin tavoilla), niin pitää alkaa miettimään, miten ne voi toteuttaa ja siinä astuu kuvaan myös taloudellinen puoli. Kunnioitusta Monsenille oman näyn seuraamisesta.

sahamies
15.12.2011 16:15

"Tavallinen vaeltaja"?
Aiemmin syksyllä palstalla puitiin Vaelluksen pituus-nimisen otsakkeen alla näitä asioita. Taisi 80-90 % keskustelijoista olla sitä mieltä, että sopiva pituus heille on viikko, korkeintaan kaksi.
No sen perusteella arvelin tietenkin, että he ovat näitä "tavallisia vaeltajia".
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: k&m vaellus...
hapa
21.12.2011 21:34

...tullut harrastettua moisia kalastus&metsästys vaelluksia jonkin verran Wink Hirveesti en kyllä tiedä tai ole mikään asijantuntija, mutta jotain pientä on tullut opittua vuosien varrella. Jokainen reissu on omanlaisensa. se kai siinä niin kiinnostavaa onkin...on ollut hyviä ja huonohkoja reissuja.

noita jenkkien "survival" "wilderness" videoita on kyllä huvittavaa katsella. Se mikä suomalaiselle on ihan perushuttua metässä amerikanserkku tekee siitä isonkin ongelman... Laughing

Viimeinen muokkaaja, hapa pvm 26.05.2012 15:36, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Mystinen metsätyömies
26.05.2012 1:11

rautu kirjoitti:
Iso teltta, ehkä pieni kamiina, ase ehkä kaksi, patruunat, kalastusvälineet. Vaihtovaatetta, kenkiä varsinkin syksyiseen aikaan. Kyllähän tuota kertyy. Perusruokaakin pitää olla, eihän sitä nyt koko ajan pelkkää lihaa tai kalaa voi syödä.

Kanoottiretkenä tuo olisi varmaankin kaikkein kätevin toteuttaa. Sopivan vesistön löytäessä reissua voisi jatkaa helposti muutaman päivän välein. Koskireitit unohtaisin, sillä kylmien vesien aikaan ei ole kivaa kastua kosken pärskeissä. Tämähän alkaa vaikuttaa kiinnostavalta ajatukselta.

Jos yksin lähdet, niin ei kamiinasta ole mitään hyötyä. Yksin on tylsää olla kipinässä. Kamina kun sammuu loppuu lämpö.Mieluummin loue tai ehkä kota. Itse pidän louetta hyvänä, parempana kuin telttaa. Saa tarvittaessa sateellakin vaatteet kuivaksi.

hannes
26.05.2012 10:07

Miksei kamiinasta yksinkin hyötyä olisi? Saa ruuat kokattua, vaatteet kuivaksi ja hereillä ollessa lämpötila on miellytävä. Nukkuessa ei nykyään kamiinaa tarvita, lämmön pitää makuupussi - toisin oli armeija-aikaan. Havupedillä maavaate ja peittona mantteli, ulkona paukkuva pakkanen . Kylmään heräsi nopeaan jos kipinämikko nukahti!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Mystinen metsätyömies
26.05.2012 10:32

hannes kirjoitti:
Miksei kamiinasta yksinkin hyötyä olisi? Saa ruuat kokattua, vaatteet kuivaksi ja hereillä ollessa lämpötila on miellytävä.

Samanlailla ne ruuat nuotiollakin valmistuu. Vaatteet saa kuivaksi kodassa tai louteella ja molemmissa lämpöä riittää kun jaksaa vaan nuotiota ruokkia. Kodassa voi jotain hiukan seistessä savu häiritä, jos puut ei ole ihan kuivia. Mutta istuessa ei. Ja ennemmin minä elävään tuleen tuijotan kuin johonkin mustaan peltilaatikkoon.

Kamina hormineen painaa ehkä 10kg +-jotaki??? En viitsi kyllä selässä kantaa. Muutaman kerran inkkarin kaataneena, kanottiinkaan en ottaisi. Mahdollisilla veto-osuuksilla olisi vain lisäpainona.

hannes
26.05.2012 11:21

^ Jos kaikki selässä pitäisi kantaa niin tietysti kamiina jäisi kotiin , ja kevyt loue tai laavu mukaan. Nuotio silloin riittäisi.
Kahden kuukauden tukikohtaretkeilyyn /-metsästykseen ottaisin edelleenkin mieluummin kamiinan.

ps. tuli huolimattomasti luettua avaus!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

kuu-ukkeli
26.05.2012 14:08

Mystinen metsätyömies kirjoitti:
hannes kirjoitti:
Miksei kamiinasta yksinkin hyötyä olisi? Saa ruuat kokattua, vaatteet kuivaksi ja hereillä ollessa lämpötila on miellytävä.

Samanlailla ne ruuat nuotiollakin valmistuu. Vaatteet saa kuivaksi kodassa tai louteella ja molemmissa lämpöä riittää kun jaksaa vaan nuotiota ruokkia. Kodassa voi jotain hiukan seistessä savu häiritä, jos puut ei ole ihan kuivia. Mutta istuessa ei. Ja ennemmin minä elävään tuleen tuijotan kuin johonkin mustaan peltilaatikkoon.

Kamina hormineen painaa ehkä 10kg +-jotaki??? En viitsi kyllä selässä kantaa. Muutaman kerran inkkarin kaataneena, kanottiinkaan en ottaisi. Mahdollisilla veto-osuuksilla olisi vain lisäpainona.

Kevyin kamina hormeineen painaa alle 1,5 kg (3 naulaa ja yhden unssin):

http://www.kifaru.net/stoves.html

Tuon jaksaisi ehkä kantaa jopa repussa, ainakin se kulkisi mainiosti mukana kanootissa ja ahkiossa. Olen hanneksen kanssa samaa mieltä. Mielestäni kaminassa on ideaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Mystinen metsätyömies
26.05.2012 14:56

kuu-ukkeli kirjoitti:
Mystinen metsätyömies kirjoitti:
hannes kirjoitti:

Kevyin kamina hormeineen painaa alle 1,5 kg (3 naulaa ja yhden unssin):

http://www.kifaru.net/stoves.html

Tuon jaksaisi ehkä kantaa jopa repussa, ainakin se kulkisi mainiosti mukana kanootissa ja ahkiossa. Olen hanneksen kanssa samaa mieltä. Mielestäni kaminassa on ideaa.

Periksi en edelleenkään anna, periatteesta Smile Mutta myönnettävä on, että kompakti on kamiina.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kuukauden video Heksa Kuvagalleria 725 29.10.2010 16:56 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 3 Yht. 3
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Siirry: