|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Erämessut 2012. Alennuksia? Kannattaako vaivautua? |
JHuhta 13.04.2012 16:34
Yritin vähän katsella haulla edellisiä messu aiheisia keskusteluita, mutta piti kirjoittaa kumminkin.
Oliskohan vaikka edellisten messujen kävijöiltä kokemuksia jakaa että minkälainen anti messuilla oli viimeksi..elikäs,
kannattaako Tampereelta päin mennä erämessuille ensimmäisenä messupäivänä alennuksien perässä?
Ja maksaa siitä lystistä bensat, pääsylippu, pysäköinti.. vai onko menemättä ja säästää heti n. 100e tavaroiden muualta ostamiseen?
Kun on tuo teltan osto ajatuksissa, akka rs 2 tai nammatj2.
Uusi makuupussikin marmot olisi kova sana.
Myös Primus omnifuel harkinnassa jos on mukavaan rahaan, ei kiire hankinta.
Että jos isompaa hankintaa tekee niin saako katetta reissusta?
Ei kukaan tietenkään mikään ennustaja ole ja sano mikä meininki tänä vuonna on mutta itse kun en ole kertaakaan käynyt.
Tietenkin kannattavaa olisi nähdä eri telttoja pystytettynä ja päästä tekemään vertailuja. _________________ - Harhailu on mukavoo |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
rellusitikka 13.04.2012 18:03
Olen kolme kertaa käynyt Riihimäen Erämessuilla, en tiedä miksi kaksi
viimeisintä kertaa.
Joka kerralla kun messuportit minulle aukes, pakokauhuni laukes,
kyynärpäitä käyttäen, alue läpi kipin kapin, hengissä selvisin nipin napin.
Siihen verrattuna Hämeenkadulla perjantaina klo. 16.00 on ihanan
rauhallista. _________________ Aina eksyssissä, missä olen nyt ? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
amatööri 13.04.2012 21:14
Jos ei halua muuten vain pällistellä ja kuuhoilla niin teltan voi saada halvemmalla vaikka Kalevan Prismasta tai Sportia Pekasta Lielahdesta.
Onhan siellä erämessuilla jotain tarjouksia ja tais olla telttahuutokauppakin,hintatasosta ei tietoa.
Mutta näkee kyllä kaikenlaista sälää kun vain jaksaa kierrellä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Re: Erämessut 2012. Alennuksia? Kannattaako vaivautua? |
josipape 13.04.2012 21:36
JHuhta kirjoitti: |
kannattaako Tampereelta päin mennä erämessuille ensimmäisenä messupäivänä alennuksien perässä?
Ja maksaa siitä lystistä bensat, pääsylippu, pysäköinti.. vai onko menemättä ja säästää heti n. 100e tavaroiden muualta ostamiseen?
|
Tuonne (Riihimäki?) kannattaa Mansesta mennä junalla, näkee vähän maisemia ja Riksua, eikä polta bensaa!
Aikaisemmin kun ei ollut nettiä jne. tuolla oli mukava käväistä katsomassa mitä on tarjolla, nykyisin tuo on vain paikka jossa käy katsomassa sitä alamäkeä ja muistelee vanhoja hyviä aikoja.  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Mr_C 13.04.2012 22:03
Joka kerta ollut pientä eroa siinä mitä ollut myytävänä, eli tuuri vaikuttaa onko niitä mitä itse olisi eniten / mieluiten ostamassa.
Ensimmäinen päivä ei välttämättä ole paras valinta, jos haluaa varmistaa valikoiman paikallaolon. Siinäkin parantunut tilanne vuosien mittaan, eli aiemmin oli huonompi ja nykypäivää lähestyttäessä on parantunut. Siis se kuinka hyvin messuille tulevat tavarat on paikalla ensimmäisenä päivänä.
Jos ei tykkää viikonlopun ruuhkasta, niin perjantai saattaa olla parempi päivä yrittäessä varmistaa että tavarat myös tulleet messuille.
Tarjoukset vaihtelee paljon, eli vaatii hyvää tuuria saada 100 €säästö, mutta messuilla saa nähdä myös muuta mitä ei osta / voi ostaa, joten kannattavuus... Ja teltasta sen 100 € alennuksen saattaa saada.
Tampereelta pääsee hyvin junalla Riihimäelle ja juna-asemalta on lyhyt kävelymatka messuille. Bussikin kulkee asemalta messuille. Voi tulla halvemmaksi kuin polttoaineet ja pysäköinti, eikä ajallisestikaan isoa eroa ajaa itse / matkustaa junalla.
Jos useampia samalla kyydillä niin sitten auto voi tulla halvemmaksi.
Sinulla mietinnässä akka rs 2 tai nammatj2, joten niitä pääsee (erittäin todennäköisesti) vertailemaan pystytettynä ja ostamaan messutarjouksella. Asiaa (esillä oloa) pystyy varmistamaan laittamalla mailia / soittamalla Trekkiin ja kysymällä. Kun ovat jo useita vuosia hoitaneet sen teltta-alueen järjestämisen.
Messutarjous voi olla hyvä / tyydyttävä, tai sitten huono, riippuu siitä mitä pitää huonona.
Samaan rahaan saattaa tinkimällä saada liikkeestä. Jostain erikoistarjouksista halvemmallakin.
Erilaisista retkialueista saa tietoa ja varusteista sekä niiden käyttämisvinkkejä (enemmän tai vähemmän). Ostaakin voi, vaihtelevalla laajuudella ja määrällä olevaa retkitavaraa ja aina rihkamaa, sekä lakritsia.
Kokonaisuutena ihan kannattava käynti, mikä tietusti on makuasia. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Pekka 13.04.2012 22:04
En tiedä kuinka tänä vuonna on, mutta minä ostin pari messua sitten hyvällä alennuksella Nallo 3 GT:n Trekin osastolta. _________________ Kun eksyn, lähden kotiin. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
sunjärvi 13.04.2012 22:21
Itse ostin erämessuilta helsportin kodan huutokaupasta , kauppaan olin enemmän kuin tyytyväinen. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korpijaakko 14.04.2012 1:27
Telttahuutokaupassa voi säästää paljonkin. Samoin Trekin makuupussimaailman pusseja ja alustoja voi saada edullisesti. Muuten tarjoukset ja hyvä säästöt on vähän tuuripeliä (ja ehkä neuvottelukysymyskin). Edellisellä kerralla irtosi mm. BlåBandin uutta retkimuonaa aika edullisesti (taisi jäädä alle 4eur/pss). _________________ Galleria ja blogi |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Re: Erämessut 2012. Alennuksia? Kannattaako vaivautua? |
josipape 14.04.2012 1:40
JHuhta kirjoitti: |
Yritin vähän katsella haulla edellisiä messu aiheisia keskusteluita, mutta piti kirjoittaa kumminkin.
Oliskohan vaikka edellisten messujen kävijöiltä kokemuksia jakaa että minkälainen anti messuilla oli viimeksi..elikäs,
Kun on tuo teltan osto ajatuksissa, akka rs 2 tai nammatj2.
Uusi makuupussikin marmot olisi kova sana.
Myös Primus omnifuel harkinnassa jos on mukavaan rahaan, ei kiire hankinta.
Että jos isompaa hankintaa tekee niin saako katetta reissusta?
Ei kukaan tietenkään mikään ennustaja ole ja sano mikä meininki tänä vuonna on mutta itse kun en ole kertaakaan käynyt.
Tietenkin kannattavaa olisi nähdä eri telttoja pystytettynä ja päästä tekemään vertailuja. |
Siis tää elämä on pelkää säästämistä Nyt vanha lähtee ittensä viereen itkemään  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
OS 14.04.2012 7:37
sunjärvi kirjoitti: |
Itse ostin erämessuilta helsportin kodan huutokaupasta , kauppaan olin enemmän kuin tyytyväinen. |
Ostitko edellisiltä messuilta toissa kesänä? Ikiksen kanssa seurattiin kauppaa ja hieman kuolattiinkin tuon kodan perään. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rance 14.04.2012 12:10
Paremman puoliskon kanssa olemme aika usein käyneet noilla Riihimäen erämessuilla.
Varsinainen uutuuksien bongaaminen ei siellä ole niitä ihan parhaimpia puolia, mutta hintalöytöjen bongaaminen on aina ollut se suola.
Varsinkin viimeisenä messupäivänä tuntuvat hinnat olevan "ohjeellisia" ja ennenkaikkea, tinkiminen johtaa useinkin tyydyttävään tulokseen.
Vahinko ettei Riihimäellä olevasta Joutsenen myymälästä saa enää niitä edullisia makuupusseja, senhän on voinut yhdistää tähän "turneeseen".
Messuilta on saatu edullisesti esim. Hillebergin teltta, sukkia, jalkineita ja muita retkeilyvaatteita.
Tuo "eräily" aseineen ja koirineen, on jäänyt toisarvoiseksi.
Yksi, mihin olen kiinnittänyt huomiota, on retkeilyn nuorisotoiminta. Erämessuilla ei juurikaan ole muita järjestöjä esillä kuin partiolaiset ja jotenkin muut järjestöt eivät ole kyenneet tuomaan toimintaansa varsinkaan nuorten osalta esille.
Olisin odottanut että enemmän epäpoliittiset retkeilyjärjestöt olisivat "hiffanneet" tuoda itsensä esille tuossa Suomen suurimpiin kuuluvassa tapahtumassa esille.
Äh. Tämä meni nyt taas ohi varsinaisen aiheen. Yhteenvetona: Koskaan ei voi tietää. milloin Riihimälle meno voi kannattaa. Tarvitsetko lisää retkeilytarvikketa, vai haluatko vaihtaa paremmin Sinulle sopiviin? Ruuhkaa on, kenties tapaat minutkin ja monia muita Vaellusturinalaisia
Pitkät reissut minulta on ohitse, mutta kahta en vaihda, parempaa puoliskoa ja telttaamme. Muita voin katsastaa messuilta  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
JHuhta 15.04.2012 16:48
Kiitoksia vihjeistä, neuvoista, kommenteista!
Ei kai tämä elämä pelkkää säästämistä ole, jos olisi niin ei kai sitä telttoja osteltais..
En usko saavani messuilta mitään huikeita elämän kokemuksia, koen ne muualla, riihimäeltä ajattelin hakea alennuksella varusteita niitä kokemuksia varten  _________________ - Harhailu on mukavoo |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
sunjärvi 15.04.2012 18:53
Kyllä ostin edellisiltä messuilta .Yksi Ivalojoen reissu tehty 6 miehen voimin. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Umpihanki 16.04.2012 7:09
rellusitikka kirjoitti: |
Olen kolme kertaa käynyt Riihimäen Erämessuilla, en tiedä miksi kaksi
viimeisintä kertaa.
|
Ei ole tullut käytyä Erämessuilla kymmeneen vuoteen, juuri tuosta syystä.
Nyt voisi taas pitkästä aikaa mennä haistelemaan "uusia tuulia" tai toteamaan, että onko vanhassa vara parempi kuitenkin. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
mazcu 18.04.2012 19:01
Nuo trekin hoitamat teltta, makuupussi ja makuualustanäyttelyt on kyllä kattavia. Pientä viilattavaa niissäkin kyllä olisi. Näkisin mielelläni esillä myös pienempien valmistajien tuotoksia.
Etenkin erilaiset kevyet majoitteet kiinnostaa.
Voisiko jopa tulevaisuudessa olla niin että kysyisivät suurelta yleisöltä etukäteen galluppia että mitä telttoja halutaan nähdä?
Saman tapaiset näyttelyt/kattaukset kun joku vielä rakentaisi kantovälineistä ja keittimistä. Veikkaisin että kiinnostusta löytyisi.
Ylipäätään messuilla on varustepuolella vähänlaisesti oikeita uutuuksia esillä, tässä asiassa maahantuojat saisivat kyllä ryhdistäytyä. |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|