Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Pyöräily Maastopyöräily erämaissa: reitit yms
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Kare_Eskola
21.01.2007 22:39


Viestejä: 361
Maastopyöräenduro on erikseen ja varattu ns. koville jätkille. Minun on hyvä vanhalla Kayapolla ja helpoilla poluilla.

Mutta lähettihullut varmaan ottaisivat haasteen vastaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
mazutake
15.06.2007 17:44


Viestejä: 136
Eikös siellä etelämmässä, Korvatunturin suunnilla ole mukavan tasaiset polut Pyöräillä?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Kare_Eskola
17.06.2007 9:28


Viestejä: 361
Vieriharjuun saattaisi matkailupalvelureittiä pitkin olla ihan mukava maastopyöräillä Kemihaarasta. Pitkosten kunto, kuusimetsän juurakkoisuus ja maaston märkyys voivat vähentää nautintoa muualla.

Tässä juuri tulin Haltin suunnalta, ja ei voi kuin kunnioittaen ihmetellä JuhaL:n puuhia. Äijä kävi maastopyörällä Meekolla. Hullumpaa ideaa on vaikea keksiä, kun niitä polkuja on vaikea kävelläkin. Mutta hauskaa kai oli JuhaL:lla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
JuhaL
03.07.2007 12:37


Viestejä: 179
Kare_Eskola kirjoitti:
Tässä juuri tulin Haltin suunnalta, ja ei voi kuin kunnioittaen ihmetellä JuhaL:n puuhia. Äijä kävi maastopyörällä Meekolla. Hullumpaa ideaa on vaikea keksiä, kun niitä polkuja on vaikea kävelläkin. Mutta hauskaa kai oli JuhaL:lla.


"Polku oli lähes, joskaan ei täysin ajettava."

Eihän se oo kuin vajaa seittemän tuntia Meekolle - viitisen tuntia talutusta muutamin ajopätkin ja kun pääsee Kuonjarvarrille, niin siitä ajelee Meekolle ilman talutuksia! Tuossa kerkee jo pari kuvaustaukoakin pitämään...

Oikealla asenteella on aina hauskaa! Wink








PS: Tavoite oli Halti, mutta takamus ja satula sanoivat yhteistyösopimuksensa irti Meekon jälkeen, joten katsoin viisaammaksi keskeyttää ja palata takaisin, ettei mee loppuloman reissut pilalle hiertymien takia.
Kolmas kerta toden sanoo..?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
jänkkääjä
20.09.2007 15:11


Viestejä: 196
Koska se aihepiiriä sivuaa, niin laitan tiedon tänne. Uusi UKK-puiston järjestyssääntö näyttää ratkaisseen sen ikuisuuskysymyksen, miten (missä) puistossa pyöräillään ja/tai ratsastetaan. Näistä kysymyksistä lienee ollut aiemmin kovin erilaisia käsityksiä. Enää ei pitäisi (jos yllättäen ihmiset toimisivat sääntöjen mukaisesti) näkyä maastopyöriä Luirolla.

Itse olisin kyllä sallinut pyörät Kemihaaran alueella vaikka Peuraselkään asti ja Raja-Joosepista lähtiessä ainakin Hammaskuruun asti. Mielestäni olisi ihan mahdollinen pyörävaellus Kemihaarasta Raja-jooseppiin (tosin osa pitkospuista aiheuttaisi kyllä ärräpäitä). Mutta jäi aikanaan tekemättä ja nyt ei enää saa.

Itse en ymmärrä sitä, miksi vanha aiemmin jopa suositeltu reitti Kakslauttasesta Kopsusjärvelle on nyt poissa sallittujen listoilta (vai luinko vain huonosti järjestyssäännön). Vai onko kyseessä niin selvä tieura, että sitä saa käyttää joka tapauksessa?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Louestaja
20.09.2007 16:15


Viestejä: 4298
jänkkääjä kirjoitti:
Itse en ymmärrä sitä, miksi vanha aiemmin jopa suositeltu reitti Kakslauttasesta Kopsusjärvelle on nyt poissa sallittujen listoilta (vai luinko vain huonosti järjestyssäännön). Vai onko kyseessä niin selvä tieura, että sitä saa käyttää joka tapauksessa?
Kyllä se ilmeisesti on pois laskuista. Järjestyssäännön kohdassa 4.3 mainitaan "Kullankaivajat voivat liikkua valtauksilleen polkupyörillä Kopsusjärven uraa pitkin." Eli kääntäen muilla sinne ei ole fillarilla asiaa?
_________________
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Perkunas
28.02.2009 19:29


Viestejä: 167
minkäslaisella kalustolla väki täällä fillaroi,lähinnä näitä retkikeikkojaan?

itsellä on muutama,pari maastofillaria,joista toinen on hyvinkin riisuttu mutta järeä,yhden yön hommiin joissa selviää hvinkin pienemmän repun keikkuessa selässä.vaihteita 9,130mm joustohaarukka ja jäykkä perse,ketjulla ohjurit jotteivat tipu ryskeessä poluilla.toinen on enempi xc/hybridityyppinen trek 5500 jossa on lokarit ja takaritsi,vaihteita 24,mukava suuri runko jolla liikkuu aika sukelaan pitempiäkin taipaleita.näiden lisäksi kasin kappalein intin pyöriä Very Happy ,huippukalustoa sano,ei mee rikki ei niin millään,vaikka ikääkin lienee vuosikymmeniä,ainakin toisella on matkaa jo taitettu aika pitkä aika päätellen antiikkisesta satulan kinnikkeistä,puisita tangon tupeista jne.toista oon tässä taövella vasta laitellut kuntoon,hiekkapuhalsin rungon kevyesti,polttomaali pintaan,uusi nahkasatulakin josatin rompetorilta löytyi ja jonkun ranskanmaalaisen fillarin siro risti taakse,tähän ei saa mitään sivulaukkuja mutta näköjään irtohihnoilla sovittelee makuualustan ja pienen teltan.sen verta meni homma jo liioitteluksi että hankin iskemättömän sachs:in muinaisen duomatic navan josa on 2 vaihdetta,ilman mitään vaijereita.vanteita ei meinaa muuten mistään enää uutena saada jos tarvitsee kestäviä,wanhan ajan leveitä teräsvanteita,ainakaan mä en o moisia nähnyt.niin purin jostain romulavalöydöksistä suorat vanteet,puhallus ja maali niskaan,ja navat kiinni,paksuilla 2,25mm pinnoilla.vielä uupuisi siisti kuntoinen armeijan tanjo joss aon se kiinnikerautapari.


kesällä pitäs näillä taas tahkota ahvenanmaata jne.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
TiMoKo
10.05.2009 8:33


Viestejä: 3106
Olen tässä vähän aikaa odotellut, että olisiko palstalla joku, joka tietäisi tästä asiasta vähän enemmän kuin minä, mutta ei näköjään ainakaan vielä ole näkynyt kommentteja, eli talvipyöräilystä.
Mennessäni huhtikuussa kohti Käsivarren tuntureita, tuli jossain Kelottijärven seutuvilla ryhmä ulkomaalaisia pyöräilijöitä vastaan. Ryhmä oli varustautunut talvipyöräilyyn, mm. renkaiden leveys oli jotain huomattavasti normaalista poikkeavaa. He ajoivat polkupyörillä Karesuvannosta kelkkareittiä pitkin Lätäsenon vartta Kilpikselle. Oman näköhavaintoni lisäksi löysin heidän kuittauksen Hirvasvuopion autiotuvan vieraskirjasta. Pyöräilijät kävivät tietääkseni pyörillä Haltin huipulla. Lieneekö Haltin huipulla ennen käyty pyörällä talvella?
_________________
Maailman suurinta viisautta on jälkiviisaus, valitettavasti sitä ei voi käyttää etukäteen.
"vaikkapa hulluna pidettäisiin"
https://timokokairankiertaja.blogspot.com/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla AIM Osoite Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hepelto
10.05.2009 11:48


Viestejä: 218
Maastopyöräilyyn on Koillis-Lapissa todella hyvät mahdollisuudet tiheän metsäautotieverkoston ansiosta. Kulkuyhteydetkään eivät tuottane ongelmia, kun etelästä pääsee yöjunalla Kemijärvelle.
Kemijärveltä voi lähteä pohjoista kohti monipuoliselle kulttuurimatkalle pyöräillen. Matkan varrelle mahtuu Pyhä-Luosto Pelkosenniemellä. Suvannon ja Kairalan kylät, jotka säilyivät sodan tuhoilta. Savukoskella voi tutustua partisaanien tuhoamiin kyliin ja miten niissä elämä on jatkunut sotien jälkeen; Seitajärven ja Kuoskun kylät. Tästä on hyvä jatkaa metsäautotietä pitkin tutustumaan savottakohteisiin, jotka olivat Savukosken kairassa olleet jo ennen ensimmäistä maailman sotaa. Tunnetun ensimmäisen konesavotan muodossa Nuortin varressa. Höyryveturit tuotiin Amerikasta sydänmaihin töihin. Näistä vetureista toinen on katoksessa Tulppiossa.
Soklin tulevaan kaivosalueeseen on hyvä tutustua pyöräillen ja muodostaa oma käsityksensä tästäkin hankkeesta. Täältä voi sitten jatkaa Kemihaaraan, mistä voi jatkaa pyöräilyä UKK-puistoon Manto-ojalle ja Vieriharjuun. Takaisin päin voi Kemihaarasta mennä Kemijoen jokivartta myöten, missä kulkee vanha rantapolku. Ruuvaojalta voikin sitten oikaista metsäautotietä pitkin Lokkaan ja Sodankylän puolelle, josta taas löytyy uusia haasteita. Näitten reittien varrelta löytyy pieniä matkailuyrityksiä ja autiotupia.
Omat hyvät kokemukset on armeijan polkupyörästä sekä Nisiki 29" Big Foot-pyörästä. Näillä ainakin on hyvä pyöräillä sorateillä ja pitkospuilla leveiden renkaiden ja vahvan rungon ansiosta, joka ei notku isonkaan painon alla.Genimapin pyöräilykartta numero 6 on hyvä pohjoiseen suuntautuvalle pyöräilijälle
Terv. Jussi Kemihaarasta
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
JuhaL
10.05.2009 12:40


Viestejä: 179
TiMoKo kirjoitti:
...ryhmä ulkomaalaisia pyöräilijöitä vastaan. Ryhmä oli varustautunut talvipyöräilyyn, mm. renkaiden leveys oli jotain huomattavasti normaalista poikkeavaa.

Olisiko ollut tsekkiläinen Jan Kopka porukoineen? He ajoivat helmi-maaliskuun vaihteessa reissun Ivalosta(?) kelkkareittiä pitkin Nuorgamiin (reissukertomus Googlen käännöksenä, reissukuvat). Pyörinä äijillä oli Duratec Big Paw'it. Pyörän runko on ilmeisesti Kopkan suunnittelema spesiaalimalli. Valmiista pyörästä saa maksaa 2500-3000€ osasarjasta riippuen.

Surlyn valikoimista löytyy vastaava leveille renkaille suunniteltu Pugsley. Leveää vanne-/rengasvaihtoehtoa ei taida löytyä muuta kuin Surlyn tuotannosta, jollaiset ovat myös tuossa Kopkan pyörässä. Pelkkiin kiekkoihin ja renkaisiin saa palamaan Suomessa reilu 700€! Etukiekkokin on rakennettava takanavan ympärille, johtuen haarukan 135 mm levedestä. Surlyä löytyy Suomessa Foxcompista.
Kelkkauralla pakkaskelillä kantaa mainiosti myös normaali leveä maastorengas. Ongelmat alkaa lämpötilan kohotessa. Kuluneen talven havaintona noin 6-8 pakkasastetta ja kylmempi oli paras keli pyöräilyyn kelkkaurilla...



JuhaL kirjoitti:
Rin-tin-tin kirjoitti:
Entäs peräkärri?

En missään tapauksessa ottaisi peräkärryä (maastoon)!

Nyt on pakko peräytyä omasta kommentista! Tuli keväällä hankittua puolalainen Extrawheel Voyager pidempää maantiepyöräretkeä varten. Tuota on kyllä pakko jonain vuonna käydä kokeilemassa pidemmällä maastokeikalla vaikkapa Pöyrisjärven maastoissa... Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
George
10.05.2009 14:01


Viestejä: 3343
Pakko vaan kysyä että eikös pyöräilystä saa kesäkeleillä sen verran tarpeekseen, että tekisi mieli vaihtaa suksiin talvella. Pyöräily ei liene talvinen liikuntamuoto.
Tuli vaan mieleen kerran tehty ehdotus että pitäisi rakentaa halli jossa voisi harrastaa rullasuksihiihtoa talvella.
Tervehenkistä hommaa tuo kumminkin näyttää olevan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tyy
10.05.2009 15:49
Vieras

Pyhäkeron tuvalla kerrottiin pääsiäspäivänä hurjaa juttua ulkomaalaisesta porukasta, joka oli kuulemma ollut tunturissa menopelinään polkupyörät.

Kai se on uskottava.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
omat polut
10.05.2009 16:38


Viestejä: 3399
Olenkin jo pitkään ihmetellyt miksei porukka yleisimmin huitaise hankikannolla fillarilla Haltille tms.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
OS
10.05.2009 19:34


Viestejä: 7509
JuhaL kirjoitti:
TiMoKo kirjoitti:
...ryhmä ulkomaalaisia pyöräilijöitä vastaan. Ryhmä oli varustautunut talvipyöräilyyn, mm. renkaiden leveys oli jotain huomattavasti normaalista poikkeavaa.

Olisiko ollut tsekkiläinen Jan Kopka porukoineen? He ajoivat helmi-maaliskuun vaihteessa reissun Ivalosta(?) kelkkareittiä pitkin Nuorgamiin


Tosi kovia äijiä. Surprised
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Lyde
10.05.2009 22:43


Viestejä: 164
[quote="TiMoKo"]Mennessäni huhtikuussa kohti Käsivarren tuntureita, tuli jossain Kelottijärven seutuvilla ryhmä ulkomaalaisia pyöräilijöitä vastaan. Ryhmä oli varustautunut talvipyöräilyyn, mm. renkaiden leveys oli jotain huomattavasti normaalista poikkeavaa. He ajoivat polkupyörillä Karesuvannosta kelkkareittiä pitkin Lätäsenon vartta Kilpikselle. quote]

Tsekkiläisiä kuulemma olivat, nimistä ei tietoa. Kun kuulin tuon pyörälläajojutun niin jäin miettimään miten lie moottorikelkkareitti kantanut pyöräilijöitä, kun se ei oikein kantanut kunnolla kävelijääkään.
Toki pakkasten tultua reitti olisi kantanut vaikka henkilöautoa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Reissusta jääneet tuikitarpeelliset t... Rölli Muut varusteet 11 09.07.2019 17:01 Katso viimeisin viesti
M: Abisko 65 rinkka, haglöfs housut yms. Timoa Ostetaan ja Myydään 1 21.03.2019 18:59 Katso viimeisin viesti
Kemihaaran reitit kaptu Lappi 14 20.03.2019 18:16 Katso viimeisin viesti
Kaldoaivin kalapaikat? ja reitit tunturisusi Lappi 25 26.06.2018 22:10 Katso viimeisin viesti
M: Kona Sutra retkipyörä (laukut, var... Timoa Ostetaan ja Myydään 1 12.10.2017 22:11 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 3 Yht. 5
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Siirry: