Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Pyöräily Maastopyöräily erämaissa: reitit yms
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Hamalainen
01.06.2020 17:55


Viestejä: 3458
Asun omakotialueella missä on vierssä peltojen rajaama muutaman nelikilometrin alue. Siellä risteilee polkuja lukematon määrä ja polut pysyvät hyvin auki koranulkoiluttajien ja kävelijöiden ansiosta.
Sitten se mutta, alueella on muutama kostea paikka ja ne ovat levinneet maastopyöräilijöiden takia. He eivät jostain syystä voi kiertää vaan rutakosta mennään moootori vinkuen yli. Nämä pyöräilijät ovat järjestään suhtkoht nuoria miehiä tai naisia. Alueella riittää kyllä kovapohjaisiakin polkuja yllin kyllin. Mitään vaaratilanteita ei ole kohdalleni sattunut.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
dailymail
01.06.2020 18:54


Viestejä: 2844
Raato kirjoitti:
Itsekin väistän maastopyörällä aina jos kävelijöitä on samalla polulla. Samoiten olen samaa mieltä siitä, että pyörä jättää maastoon usein selvemmän jäljen kuin jalkahenkilö, ehkä juuri koska yhtenäinen jälki näkyy paremmin ja kuljettaa helposti vettä jälkeä pitkin.
kävelijän massa jakautuu melko joustavasti jalkapohjan alalle, pyöräilijän ja pyörän massa renkaan kontaktipinnan alalle. Lisäksi rengas rullaa maata vasten eri tavalla ja suuremmalla nopeudella kuin jalka.
_________________
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
OS
30.06.2020 22:17


Viestejä: 7509
Hossassa laitettiin maastopyöräilijöille hieman kapuloita rattaisiin ja ilmeisesti ihan syystä. Muutamat eivät suostu toimimaan sääntöjen mukaan.

https://www.facebook.com/hossankansallispuisto/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
akallio
01.07.2020 15:19


Viestejä: 1712
Suorittamieni objektiivisten mittausten tuloksena maaston kuluminen järjestyksessä menee:

1. Rullaava pyöränrengas
2. Kävelijän kenkä
3. Juoksijan kenkä
4. Suttaava pyöränrengas

Valitettavasti aina ei pysty olemaan sutimatta, joten pyöräilijän syntisäkin paino on kovasti riippuvainen maastosta ja olosuhteista. Hyvä periaate on, että sateella tai heti sen jälkeen ei mennä pyörällä varsinaisille poluille. Mutta sutimista silloin tällöin on silti vaikea välttää.

Tätä vähän ihmettelen, että pyöräilyn ajatellaan leventävän polkuja. Itse ainakin ajan lätäköistä pääasiassa suoraan läpi, kun taas kävellen kierrän ne reunoja pitkin, koska liikun lähes aina lenkkareilla. Tyypillisin polulla kävelijän kenkä lienee kalvoton tai kalvollinen lenkkari. Pyörällä pysyy jalat kuivana suunnilleen samassa syvyydessä kuin korkeavartisella vaelluskengällä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Rajan_Susi
01.07.2020 19:03


Viestejä: 257
Tämän kesän alustavat havainnot mm Leivonmäeltä ja Nuuksiosta näyttävät siltä että etenkin alamäissä pyöräilijät tekevät "uutta uraa". Polku on usein kivinen tai juurinen, niin pyörällä on helppo koukata kankaan kautta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
akallio
03.07.2020 14:50


Viestejä: 1712
Minun puolivakava ja semi-elitistinen näkemykseni tuohon on, että jos ei osaa teknistä polkua myöten tulla pyörällä alas, niin sitten pitää opetella ajamaan tai tyytyä taluttamaan...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Rajan_Susi
03.07.2020 15:06


Viestejä: 257
Niin olettaisi, mutta todellisuus näyttää olevan toinen. Toki nämä ovat alustavia hajahavaintoja. Ottelen näistä kuvia. Katsotaan saako niistä ajan kuluessa tehtyä johtopäätöksiä. Suomunkierrollakin Patvinsuolla oli näistä merkkejä. Aika pientä vielä, koska kävijöitä kohtalaisen vähän.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Aaro
03.07.2020 16:24


Viestejä: 1234
akallio kirjoitti:
Minun puolivakava ja semi-elitistinen näkemykseni tuohon on, että jos ei osaa teknistä polkua myöten tulla pyörällä alas, niin sitten pitää opetella ajamaan tai tyytyä taluttamaan...
Pyöräilyssä lukkojarruttaen alamäkeen ajo tuottaa suurinta kulumaa. Paljolta voisi välttyä jos vaadittaisiin lukkiintumattomia jarruja -onko niitä järkevästi saatavilla?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
cobbo
03.07.2020 17:38


Viestejä: 295
Aaro kirjoitti:
Pyöräilyssä lukkojarruttaen alamäkeen ajo tuottaa suurinta kulumaa. Paljolta voisi välttyä jos vaadittaisiin lukkiintumattomia jarruja -onko niitä järkevästi saatavilla?


Niin aiheuttaa, mutta jarruvoiman rajoitin olisi turvariski, kyllä jarrut pitää saada lukkoon kun on tosi hätä.

Fillareissa ei mitään ABS-jarrun tapaisia ole näkynyt, jossain jarruissa jarrutehon mekaanista modulaattoria kylläkin. Se jarruttaa ensin suhteessa vähemmän, ja vasta kunnon kahvan kiskaisulla ottaa täyden jarrutehon käyttöön. Ei tietysti estä sitä, että kun tullaan liian lujaa alamäkeen, niin silloin joka tapauksessa lukkojarrutetaan.
_________________
Kävelyä, kuvia ja muuta -
https://exposedpaths.exposure.co/
https://www.instagram.com/xposedpaths/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
omat polut
03.07.2020 17:57


Viestejä: 3399
Kävin just ajelemassa, huomasin että takajarru jostain syystä muuttunut lukkiutumattomaksi, ilmeisesti ilmauksen tarpeessa, näin ei tullut lukkojarrutuksia, puhdas omatunto. Lisäksi kastelin vielä tossun suopaikassa, kärsimys kuittaa tulkinnanvaraisen ajelun kansallispuistossa. Oli muuten äärivähän porukkaa, jengi siirtynyt terdeille?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Reissusta jääneet tuikitarpeelliset t... Rölli Muut varusteet 11 09.07.2019 17:01 Katso viimeisin viesti
M: Abisko 65 rinkka, haglöfs housut yms. Timoa Ostetaan ja Myydään 1 21.03.2019 18:59 Katso viimeisin viesti
Kemihaaran reitit kaptu Lappi 14 20.03.2019 18:16 Katso viimeisin viesti
Kaldoaivin kalapaikat? ja reitit tunturisusi Lappi 25 26.06.2018 22:10 Katso viimeisin viesti
M: Kona Sutra retkipyörä (laukut, var... Timoa Ostetaan ja Myydään 1 12.10.2017 22:11 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 5 Yht. 5
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Siirry: