Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Parhaimmat leiripaikat ja kohdevinkit Talvivaellukselle tunturiin ilman uuvuttavaa automatkaa
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Talvivaellukselle tunturiin ilman uuvuttavaa automatkaa
tuu-tikki90
12.01.2013 23:10


Viestejä: 2
Onko joku tehnyt talvivaellusta esim. lentämällä lappiin/ruotsin lappiin? Olemme yrittäneet etsiä sopivia yhteyksiä tuntureille ilman, että täältä pk-seudulta täytyisi lähteä ajamaan yli kymmentä tuntia... Miten onnistui kamojen kuljetukset ja maastoon pääseminen lentokentältä?
_________________
"Hiljaa pitää miehen korvessa kulkea
ja nostaa hattua kelopuulle"
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Sokosti Suomujoki
13.01.2013 1:02


Viestejä: 2405
Nimimerkki Seppo osannee antaa täydelliset askelmerkit tähän kysymykseen!
_________________
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ursus
13.01.2013 8:09


Viestejä: 7286
P-Ruotsin Hemavan on pieni paikkakunta isoine laskettelukeskuksineen. Siellä on lentokenttäkin ja kenttä ihan tunturien vieressä. Kungsleden alkaa/loppuu Hemevaniin. Tuonne on viikottain lentoja. Lentokokemusta sinne ei itsellä ole. Jos lentää osaisn, suuntaisin syksyllä etelään.
_________________
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pekka
13.01.2013 12:32


Viestejä: 4130
Joskus olen mennyt lentsikalla Enontekiölle ja sieltä lentokenttätaksilla Kilpisjärvelle. En tiedä lennetäänkö sinne enää.
Kittilään kuiteski ja sieltäkin on päässyt Kilpparille taksilla. Taksi on vienyt suoraan esim. Norjan puolelle jos sieltä on lähtö maastoon.
_________________
Kun eksyn, lähden kotiin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Talvivaellukselle tunturiin ilman uuvuttavaa automatkaa
JBay
17.02.2013 13:17


Viestejä: 1582
tuu-tikki90 kirjoitti:
Onko joku tehnyt talvivaellusta esim. lentämällä lappiin/ruotsin lappiin? Olemme yrittäneet etsiä sopivia yhteyksiä tuntureille ilman, että täältä pk-seudulta täytyisi lähteä ajamaan yli kymmentä tuntia... Miten onnistui kamojen kuljetukset ja maastoon pääseminen lentokentältä?


Esim. Kittilään tai Ivaloon pääsee lentämällä ja heti kentän portin ulkopuolelta pääsee maastoon vaikka kävelemällä tai hiihtämällä. Molemmista paikoista menee myös linja-autoja ja/tai takseja lähituntureille.

Varmaan vaikka Finavian sivuilta ja kunnista löytyy lisätietoja...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
seppo
17.02.2013 13:39


Viestejä: 2411
Olen tehnyt lukuisia reissuja Hki-Vantaan lentokentältä käsin, Ivaloon, Kittilään ja Enontekiölle.

Nykyään saattaa olla jotain rajoituksia matkatavaroiden maksimipainossa, joten varautukaa lisämaksuun. Tulitikkuja ja polttoaineita ei saa ottaa mukaan, ei edes rinkkaan tms, joten ne on ostettava Lapista. Bussit ovat yleensä melkeinpä odottamassa lentokentällä, joten jatkokyyti on heti tarjolla. Bussien kulkutiedot on syytä tarkastaa joko Matkahuollosta tai suoraan soittamalla lentoasemalle tai liikennöitsijälle. Joskus Ivalossa on ensin mentävä Saariselän bussiin ja vaihdettava siellä Utsjoen tms. bussiin. Tarkistakaa, että bussi menee kaupan kautta. Saatte sieltä kaasut ja tulitikut tai mitä sitten ruoanlaittoon tarvitaankaan.

Taksilla tietysti pääsee, mutta se on sitten kalliimpaa. Riippuen lentokoneen vuorosta pääsette lentokentälle aikaisintaan iltapäivällä, sitten siihen bussimatka päälle, joten maastoon pääsee pari tuntia ennen auringonlaskua. Yleensä lähimmälle autiotuvalle ei ehdi valoisaan aikaan, joten tarkastakaa kuutamot siltä varalta että hiihtelette kuun valossa viimeiset viisi kilometriä tai sitten olkaa ensimmäinen yö teltassa.

Pitäkää mielessä postitaksit, soittakaa kuntaan ja kysykää, miten postia jaetaan syrjäkyliin. Niissä saattaa päästä kätevästi bussilipun hinnalla sopivan vaellusalueen reunaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
myrskylintu
17.02.2013 16:34


Viestejä: 217
Ennen vanhaan sai koneeseen (ainakin Finnair) ottaa mukaan kolme kollia. Oli yleensä sukset, ahkioa ja yksi kassi. Nykyään ei enää onnistu, yksi kolli,muistaakseni 23kg, muista maksetaan sitten suolaseesti. Eli mulla suksista ja ahkiosta tuli suunnilleen 100 euroa per suunta muutama vuosi sitten.

Nyt sitten olen ryhtynyt maanpetturiksi ja Norweigianilla ekaa kertaa Ivaloon 71.20 € eestakasin.
Ahkio ja muut varusteet bussilla pohjoseen ja hinta on suunnilleen 55€ edestakaisin. Minulla on vastaanottaja pohjosessa varusteille. Onnistuu kätevästi.

Vielä jos koneessa kuljettaa polttoaine pulloja keittimiä, kannattaa selvittää etukäteen tarkasti turvallisuus puolen kanssa toiminta tavat. Joskus alussa kävi niin että keitin(whisperlite ja välillä polttoainepullot) oli otettu pois. Pullot oli tyhjiä tietenkin ja ohjeen mukaan täytetty vedellä ja vielä putsattu hyvin ennen kuljetusta. Koneessa ei kuljeteta mitään polttoaineita silikoneja. Välillä oli kuivattuja muonapusseja avattu ja sulkemiset oli jääny, siellähän ne ahkion pohjalla hyvin tuli Very Happy .
Sitten otin tavaksi ottaa yhteyttä aina turvatarkastukseen ja yhdessä sitten käytiin ahkio läpi ja korjattiin puutteet jos niitä oli.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kömmänän lämmitys ilman savuhormia kaptu Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 32 20.07.2017 11:10 Katso viimeisin viesti
Retkelle ilman makuupussia? kaptu Kesävaellusvarusteet 12 12.04.2017 8:52 Katso viimeisin viesti
Vaelluskengät ilman turhia hipleitä boueme Kesävaellusvarusteet 14 05.01.2017 13:12 Katso viimeisin viesti
Vaellus ilman karttaa kossu Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 10 04.06.2016 19:34 Katso viimeisin viesti
Sukset tunturiin Villasukka Talvivaellusvarusteet 13 22.02.2016 20:53 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: