Haku löysi 89 tulosta

Kirjoittaja miki
12 Touko 2013 11:43
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Mitä inhoatte luonnossa?
Vastaukset: 57
Luettu: 33804

Luonto ei inhota vaan luonnossa liikkuva tuomitseva ihminen. Joku tuomitsee metsästäjät,toinen tuomitsee kalastajat,joku ei ymmärrä vaeltajaa,joku tuomitsee luonnonsuojelijan,joku taas tuomitsee kivien kasoihin laittajan,jne.jne. Joku saattaa tuomita kaikki muut luonnossa likkujat. Luonnossa on kiva...
Kirjoittaja miki
30 Maalis 2013 19:40
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Kohtaamisia luonnossa.
Vastaukset: 4031
Luettu: 1178588

Hyvin viihtyy harakka taajama alueella.Rakentelee pesää kuuseen n.10m talon nurkasta.
Täytyypä pistää seurantaan pesintä.
Kirjoittaja miki
22 Joulu 2012 15:32
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Jos olisi aikakone, mihin aikaan ja minne lähtisit?
Vastaukset: 38
Luettu: 14620

Itä-Suomeen ennen 30.11 1939.
Olis noita Laatokan rantoja sekä Laatokkaan laskevia jokia vähän enempi missä vaeltaa ja retkeillä.
Kirjoittaja miki
28 Marras 2012 21:01
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Rumia naisia
Vastaukset: 224
Luettu: 79931

Hymyilevä nainen on aina kaunis,etenkin kun se on silmissä.
Kirjoittaja miki
28 Heinä 2012 20:13
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Lukittu tupa?
Vastaukset: 102
Luettu: 37023

Itä-suomen salomailla ei lukittu talojen,mökkien ovia,rappuharja oveavasten riitti. Veneet myös oli lukitsematta.Tämä oli aikaa muutamia vuosikymmeniä sitten. Vaikka ovet oli auki,ei sinne kulkijat sisään tullu jos ei isäntäväki ollut paikalla. Veneitäkin lainailtiin mutta luvan jälkeen. Eihän se si...
Kirjoittaja miki
11 Heinä 2012 10:02
Keskustelualue: Lappi
Aihe: Tapoja
Vastaukset: 173
Luettu: 53256

[quote="heluna74"]Vaikka täällä palstalla tulee hiukka :D asiasta saarnattua - näin aikuisten kesken se sallittakoon, niin kotona lasten ja nuorten kanssahan ei saarnat käy. He tekevät tietysti juuri päin vastoin kuin aikuinen saarnaa :twisted:. Eli oma esimerkki on kaikkein tärkein!! Väit...
Kirjoittaja miki
02 Maalis 2012 21:44
Keskustelualue: Lappi
Aihe: Lentomeluton vaellusalue Lapissa?
Vastaukset: 58
Luettu: 22456

onkohan se niin....
Ensin ollaan n.50 viikkoa kaupungin huminassa ja metelissä.
Sitten n.15h auton ja/tai junan huminassa.
Sitten viikko tai kaksi vaeltamassa lapissa ja vaatimuksena täysi hiljaisuus.....
Kirjoittaja miki
09 Tammi 2012 19:40
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Järvien jäätilanne
Vastaukset: 68
Luettu: 32092

Loppiaisena Pohjois-Karjalassa Kaltimonjärven jäänpaksuus n.15cm.
Kirjoittaja miki
26 Joulu 2011 13:33
Keskustelualue: Muut varusteet
Aihe: Pukki toi
Vastaukset: 36
Luettu: 15425

Aseen puhdistussarjan ja reinot jalkaan.
Kirjoittaja miki
18 Joulu 2011 19:08
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Mönkijät vs. erämaat
Vastaukset: 73
Luettu: 25939

Taitaa olla lailla säädeltyä toimintaa,lain puitteissa saa ajella. Etelän suuri eränkävijä kun lähtee erämaita kävelemään viikoksi,niin ensin ajetaan n.1000km asfaltti teitä mitkä on tehty ikiaikaisiin erämaihin. Saastutetaan luontoa,polttoainetta kuuluu n.60L. mennen tullen. Meidän omassa toiminnas...
Kirjoittaja miki
18 Marras 2011 22:10
Keskustelualue: Lappi
Aihe: Majoituspaikka
Vastaukset: 22
Luettu: 11393

Hieno paikka.
Suomessa on paljon tälläsiä paikkoja,jossa hiljaisuutta rakastava ihminen tuntee olonsa kotoiseksi.
Monet näistä pientiloista maatuu hiljaisuudessa paikalleen.
On hyvä että niitä tuodaan esm. täällä esille.
Kirjoittaja miki
13 Marras 2011 13:20
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Kohtaamisia luonnossa.
Vastaukset: 4031
Luettu: 1178588

Myöhäissyksyn retki Lofooteilla Leknesin kylään. Kolme päivää perillä ja kahtena päivänä päiväretket läheisillä vuorilla.
Leknesissä näkyi paljon merikotkia,muutamia maakotkia,lunneja ja lukematon määrä muita lintuja.
Maakotkia näkyi vuoristossa,on se kaunis näky kun kotka liitää....
Kirjoittaja miki
02 Marras 2011 18:33
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Kokemuksia kylmästä
Vastaukset: 38
Luettu: 17467

kokemus viikonlopulta: Saunasta laiturille ja kastautuminen kaltimon järveen.
Hyvälle tuntui.
Kirjoittaja miki
01 Loka 2011 20:35
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Hiljaisuus
Vastaukset: 54
Luettu: 18720

Hiljaisuus: Muistuu mieleen lapsuudesta itä-suomessa,matkaa taajamaan 8km. Pienenä poikana puin talvisena pakkasiltana turkisvaatteet päälle ja menin pellon reunaan aivan lähelle synkkää metsää. Selälläni hangessa katselin tähtiä ja kuuntelin revontulia,näin tähdenlentoja,kenties meteoriitteja,hilja...
Kirjoittaja miki
26 Syys 2011 18:17
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Polkuja vai omia polkuja?
Vastaukset: 31
Luettu: 11530

Kyllähän ihmiset ja eläimet on kulkenut ikiajat helppoja maastoja pitkin johon tietysti syntyy polkuja.Polkuja kasvaa myös umpeen kun kylät autioituu ja on tullut tiet lähes joka kolkkaan. Ei se tee kulkijasta "suurta erämaitten kulkijaa" vaikka kulkeekin polkujen vierustoja. Polku se siih...