Haku löysi 515 tulosta

Kirjoittaja Napakettu
09 Maalis 2014 13:57
Keskustelualue: Kalastus
Aihe: Uittolauta
Vastaukset: 33
Luettu: 22965

Tänään tuli sitten talviverkkokausi finaaliin. Koko suuren selän halkaisi railo jota ei voinut kiertää. Oli pakko turvautua teknisiin apuvälineisiin. Tällä paikalla oli välillä ruuhkaa kuin Hillary Stepillä Everestillä!
Pari kiloista kuhaa tuli. Ens talvena jos sellainen tulee sitten uudestaan.
Kirjoittaja Napakettu
05 Maalis 2014 14:03
Keskustelualue: Arktiset alueet
Aihe: Kari "Vaiska" Vainio - Ankarat avotunturit kirja
Vastaukset: 48
Luettu: 88342

Vähän samanlainen tunne minullekin jäi kun sen pari päivää sitten sain kirjastosta. Lumivyöryosuuskin oli kuin kopio meikäläisen opinnäytetyöstä vuodelta -03...
Toivottavasti jatkoa seuraa.
Kirjoittaja Napakettu
03 Maalis 2014 15:09
Keskustelualue: Ostetaan ja Myydään
Aihe: M: Rinnetellut
Vastaukset: 0
Luettu: 1160

M: Rinnetellut

Elan Monoblock PSX Detonator 188 cm tellusukset ilman siteitä. Vanhat mutta toimivat. Helppo suksi telemarkin opetteluun. Matkahuolto kuljettaa.
H. 40 €
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x7 ... 6/wbzy.jpg
Kirjoittaja Napakettu
03 Maalis 2014 14:53
Keskustelualue: Lappi
Aihe: Hotelli käsivarren erämaahan
Vastaukset: 272
Luettu: 61144

Sekasaunottu siellä on iät ajat. Kerrankin erään suuren pelastuspalveluharjoituksen aikaan harjoitusta johtanut nuori naispuolinen vs. nimismies pani minut oikein viranomaismääräyksellä pitelemään lyhtyä että naiset näki saunoa Meekolla.
Kirjoittaja Napakettu
03 Maalis 2014 13:44
Keskustelualue: Kesävaellusvarusteet
Aihe: Tulentekovälineenne vaelluksella
Vastaukset: 137
Luettu: 79314

Jos tuttavapiirissänne on diabeetikkoja niin kysäiskääpä heiltä tyhjiä testiliuskapurkkeja. Ne ovat kunnolla vedenpitäviä ja sopivasti pikkuisen tulitikkuja pitempiä.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x7 ... 9/655j.jpg
Kirjoittaja Napakettu
02 Maalis 2014 20:13
Keskustelualue: Kesävaellusvarusteet
Aihe: Tulentekovälineenne vaelluksella
Vastaukset: 137
Luettu: 79314

Tupakkimiehenä ei ole sateet vielä sytkää kastellut ja märillä käsillä osaan kääriä sätkänkin ilman koneita. Mutta osaatko kääriä sätkän ja sytyttää sen tikuilla yhdellä kädellä kelkan perässä suksilla hiihtohinauksessa niin kuin Nahku-Arvo?! Meillä oli joskus opaskollegan kanssa tapana esittää pie...
Kirjoittaja Napakettu
02 Maalis 2014 19:57
Keskustelualue: Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita
Aihe: Poro hyökkäsi Hetta-Pallaksella, paliskunnalle korvausvaade
Vastaukset: 95
Luettu: 25999

Re: poro hyökkäsi hettapallaksella

Meillä lienee edelleen vapaus valita asuinalueemme ja siihen vaikuttavat muutkin seikat kuin paikalliset pienet elinkeinot. Toiset ihannoivat saamelaiskulttuuria ja poronhoitoa, mutta ajatukset saattaisivat muuttua jos asuisi vaikka ylä-Lapissa vakituisesti ja tarpeeksi kauan. Kaikki tässä kulttuur...
Kirjoittaja Napakettu
02 Maalis 2014 18:21
Keskustelualue: Kesävaellusvarusteet
Aihe: Tulentekovälineenne vaelluksella
Vastaukset: 137
Luettu: 79314

Colt-sytkäri.
Kirjoittaja Napakettu
28 Helmi 2014 22:20
Keskustelualue: Lappi
Aihe: Saariselän lumi- ja latutilanne
Vastaukset: 44
Luettu: 24548

^Kun en ole kelkkamiehiä niin mikä ongelma tulee vesijäähykelkalla? Niin siis kuten Masamu totesi, nestejäähdytteisen kelkan jäähdytysnestettä (joka kuumenee koneessa) viilentää telastosta kennoille lentävä lumi. Riittävän kova hankikin on jo tähän riittämätön ja kelkka saattaa keittää tai jopa lei...
Kirjoittaja Napakettu
27 Helmi 2014 09:25
Keskustelualue: Muut varusteet
Aihe: Tarjousbongaus
Vastaukset: 659
Luettu: 469802

Nyt kaikki tyhjät ahkiot perään ja suksimaan enon varteen!
http://aijaa.com/i6Tk3k
Kirjoittaja Napakettu
25 Helmi 2014 13:06
Keskustelualue: Talvivaellusvarusteet
Aihe: Nousukarvat
Vastaukset: 72
Luettu: 31766

http://varuste.net/Madshus+Glittertind Minulla on tällaiset sukset, kärjestä aika leveät. Meneneekö siihen riittävän hyvin vaikka tuon Colltexin 38 milliä leveän karvan kärkikiinnitys? Toiset vähän kapeakärkisemmät suksetkin löytyvät, mutta tykkään niin näistä, sopivan notkeat ja ihanat hiihtää :) ...
Kirjoittaja Napakettu
25 Helmi 2014 12:03
Keskustelualue: Talvivaellusvarusteet
Aihe: Nousukarvat
Vastaukset: 72
Luettu: 31766

Kukin tyylillään. Yksi kaverini on liimannut suksen kannan päälle karhutarran palan ja vastakappaleen karvaan. Näytti pätevältä hommmalta.
Suksea en kyllä suosittele lyömään hankeen pystyyn jos ei ole satavarma mitä siellä alla on. On kanteille hupaa.
Kirjoittaja Napakettu
25 Helmi 2014 10:18
Keskustelualue: Talvivaellusvarusteet
Aihe: Nousukarvat
Vastaukset: 72
Luettu: 31766

Jos karvoissa ei ole takakiinnitystä niin sitten suksea pitemmäksi ja käännetään ylimenevä osa suksen päälle ja vaikka jessellä kiinni. Suksea lyhyempi karva alkaa äkkiä irtoilemaan lumen, jään ja roskien vaikutuksesta.
Kirjoittaja Napakettu
21 Helmi 2014 23:29
Keskustelualue: Talvivaellusvarusteet
Aihe: Nousukarvat
Vastaukset: 72
Luettu: 31766

Tuossapa hyvät karvat vaikkapa ahkion vetoon!
Kirjoittaja Napakettu
21 Helmi 2014 10:50
Keskustelualue: Talvivaellusvarusteet
Aihe: Nousukarvat
Vastaukset: 72
Luettu: 31766

Olen yhdet vanhat 38 mm karvat kokeeksi halkaissut ja hyvin pito riittää tunturisuksen alla loivahkoilla rinteillä. Ahkion kanssa en kylläkään ole kokeillut.
Karvat tosiaan sinne vatsanahan viereen lämpiämään kun ne välillä pois ottaa.