Olin pari kesää aiemmin vaeltamassa käsivarressa. Siinä kuljin koivuopusikkoisen tunturin rinnettä pari kilometriä. Kanahaukka seurasi kulkuani lentäen parin sadan metrin päässä ja piti kiekuntaansa. Ajankohta oli elokuun alku.
Mietin että olisiko niin fiksu lintu että käytti minua hyväkseen, että jospa maasta olisi pölähtänyt lentoon hänen ruokasaalis , joka mahdollisesti olisi pelästynyt minua, kulkijaa. Tuskin elokuussa enää oli pesän varoituksesta kyse. Jos palstoilla sattuu olemaan lintutietäjiä niin voisi vastata, aavistinko oikein.
Kanahaukka seurana
Re: Kanahaukka seurana
Olisiko kuitenkin ollut piekana? Ei kuulosta kanahaukan käytökseltä eikä habitaatilta.
Olen nähnyt hiiripöllöjen käyttäytyvän vähän samalla tavalla. Ne joskus seuraavat hirvikoiraa metsässä lentämällä puusta puuhun.
Olen nähnyt hiiripöllöjen käyttäytyvän vähän samalla tavalla. Ne joskus seuraavat hirvikoiraa metsässä lentämällä puusta puuhun.
Pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko!
Re: Kanahaukka seurana
^^
Ei varmasti ole ollut kanahaukka.Ei ole pesäpaikkaa käsivarressa.Piekana,pienellä prosentilla tunturihaukka tai Veljmiehen ehdottama hiiripölllö.Tuo koivupusikko kallistaa ensimmäisen tai jälkimmäisen puoleen.
Hienoja hetkiä joka tapauksessa kun saa seurailla kulkeissaan kaikenlaisia luontokappaleita maisemien lisäksi.
Ei varmasti ole ollut kanahaukka.Ei ole pesäpaikkaa käsivarressa.Piekana,pienellä prosentilla tunturihaukka tai Veljmiehen ehdottama hiiripölllö.Tuo koivupusikko kallistaa ensimmäisen tai jälkimmäisen puoleen.
Hienoja hetkiä joka tapauksessa kun saa seurailla kulkeissaan kaikenlaisia luontokappaleita maisemien lisäksi.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
-
JormaMakelainen
- Viestit: 1
- Liittynyt: 31 Touko 2026 19:53
Re: Kanahaukka seurana
Hieno kohtaaminen joka tapauksessa. Tuollaisissa tilanteissa jää helposti itsekin miettimään lajia vasta jälkikäteen, mutta se tunne kun lintu kulkee hetken samaa matkaa jää kyllä hyvin mieleen.
