mistä kupista juot juomasi retkillä.

hannes

Viesti Kirjoittaja hannes »

Minä en kyllä ihan heti puukuksan-mollukkaa alkaisi Lapissa mukana kantelemaan - mikä riivatun mania teillä siihen on :D

tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Punainen muovimuki on ainoa oikea juomaväline vaellukselle.
Walker

Viesti Kirjoittaja Walker »

Pitkään kuljetin mukanani kuksaa. Nyt riittää muovimuki. Värillä ei ole väliä, kunhan vain on sininen. :lol:
Polku on siinä, missä mies kulkee.
eräsmies

Viesti Kirjoittaja eräsmies »

hannes kirjoitti:Minä en kyllä ihan heti puukuksan-mollukkaa alkaisi Lapissa mukana kantelemaan - mikä riivatun mania teillä siihen on :D
Hyvä kysymys, itsekin yllätän joskus itseni tätä miettimästä :) Kait se on sitä viilistelyä.
teeässä

Viesti Kirjoittaja teeässä »

taittuva muovikuksa. pakin kansi, kourakuppi ja camelbak mikä sattuu mukana olemaan.
"mistä tullut oon , tiedä en. tietää en haluakaan, määränpää kuinka tietäisin sen, mieti en, mä vaellan vaan.." (juice leskinen)
rellusitikka

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

tyy kirjoitti:Punainen muovimuki on ainoa oikea juomaväline vaellukselle.
Keltainenpas.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Glottis

Viesti Kirjoittaja Glottis »

hannes kirjoitti:Minä en kyllä ihan heti puukuksan-mollukkaa alkaisi Lapissa mukana kantelemaan - mikä riivatun mania teillä siihen on :D
+Eristetty kuppi
+pieni varsi mahdollistaa veden koukkaamisen kastelematta sormia mikä on erityisen hyvä idea talvikäytössä tai kun kauhoo vettä kävellessä pysähtymättä.

Kestokin on riittävä, paino vois olla kevyempi.
Umpihanki

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Mää oon niin hellämiälinen, etten ilkee pahottaa toisen miältä, kun se on kerran hyvän hyvyttään mulle kuksan hommannu. On mulla linttaan menevä mukikin, josta salaa joskus hörppäilen.
hannes

Umpihanki kirjoitti:
Mää oon niin hellämiälinen, etten ilkee pahottaa toisen miältä, kun se on kerran hyvän hyvyttään mulle kuksan hommannu. On mulla linttaan menevä mukikin, josta salaa joskus hörppäilen.
No tuohon ei tosiaan ole mitään sanomista - se on kärsittävä vaan :lol:
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Kuksa on viilistelyä ja siitä kahvee maistuu hyvältä. On minullakin kuksia tuossa hyllyssä pari kappalella, omatekemiä. En ole enää 10 vuoteen niitä käyttänyt vaelluksella.

Mutta jos joku pitää kuskaa ainoana oikeana, niin ymmärrän kyllä hyvin. Kuksasta on hyvä juoda ja siinä on tunnelmaa.
Louestaja

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Taitaa olla näitä tunnepuolen asioita. Kuksa - lierihattu - puukko vyöllä. Siitä vaan. Tärkeintä on viihtyä luonnossa.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
akallio

Viesti Kirjoittaja akallio »

Lierihattu on kyllä erinomaisen funktionaalinen asuste ja minusta puolustaa paikkaansa moderninkin vaeltajan varustuksessa. Omani on gorea, mutta puolison perinteinen malli tuntuu ajavan asiansa ihan yhtä hyvin.
hannes

Louestaja kirjoitti: Taitaa olla näitä tunnepuolen asioita. Kuksa - lierihattu - puukko vyöllä. Siitä vaan. Tärkeintä on viihtyä luonnossa.
Muovikuksa- lippalakki - puukko rinkassa, näillä mennään fiilisdellen :D
Toki jokainen saa tehdä nuokin asiat mielensä mukaan!
Bullet

Viesti Kirjoittaja Bullet »

Kyllähän kaikenmaailman koreteks-juoksijat kelvine päiväreppuineen voi ravata minkä tahansa reitin läpi kiiruusti ilman oikeita erämiehen tai -naisen kamppeita, mutta kyllä sen oikean eräihmisen huomaa heti siitä, kun sillä on kuksa, iso rinkka, kummisaappaat ja se liärihattu. Kaikkien muitten käyttäjät on noita saamarin muarin peräs juaksijoita, jokka ei tiärä eräelämästä hevon paskaa. Nille se kiiruusti ja kelvästi läpijuakseminen on tärkeempää kun se tunnelma, jota erämaasta oikeet eräihmiset hakkee. Ja puukko vyällä tarttee kans olla, eikä mikkää pirun linkkari.
rellusitikka

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Bullet kirjoitti:Kyllähän kaikenmaailman koreteks-juoksijat kelvine päiväreppuineen voi ravata minkä tahansa reitin läpi kiiruusti ilman oikeita erämiehen tai -naisen kamppeita, mutta kyllä sen oikean eräihmisen huomaa heti siitä, kun sillä on kuksa, iso rinkka, kummisaappaat ja se liärihattu. Kaikkien muitten käyttäjät on noita saamarin muarin peräs juaksijoita, jokka ei tiärä eräelämästä hevon paskaa. Nille se kiiruusti ja kelvästi läpijuakseminen on tärkeempää kun se tunnelma, jota erämaasta oikeet eräihmiset hakkee. Ja puukko vyällä tarttee kans olla, eikä mikkää pirun linkkari.
Just!
Saataa tämä erähenkilö sivustakatsojan mielestä olla jopa tyytyväisen näköinen
siellä lierihattunsa alla, puukolla särvintä suupalaksi leikellen ja kusiaisen
kiireitä miettien.
( Mikäli juoksuhousuissaan juostessa ehtivät vilkaista).
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Vastaa Viestiin