Kohtaamisia luonnossa.
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Kaksi kurkea lähipellolla. Ei harvinainen näky, mutta tuossa en ole niitä koskaan nähnyt ja kolmas kaarteli ilmassa joten tuleekohan kohta ihan invaasio? Toivottavasti ei tule ongelmia koirien kanssa vaikka nythän koirat eivät saa olla irrallaan.
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Kuukausi sitten käsittelin vajojen katot suokasoodalla (Natriumbicarbonaatilla) ja nyt rapsuttelen kuolleita sammalia metallilastalla. Suomen kielihän on aika kuvainnollista kohteen esim äänen suhteen. Metallilastalla kun vetää sopivasti kivettyä kattohuopaa niin kuuluu voimakas raapan raapaisu. Mutta parin sekunnin kuluttua kuuluu myös variksen kraakaisu. Tarkkailin asiaa ja todella äänet ovat hyvin lähellä toisiaan, reilun sadan metrin päässä oleva varis luulee raappaani kaverikseen. Varis väsyi vartissa minä tunnissa.
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Syksy saapuu
.Ensimmäiset kuovinaaraat alkavat kerääntyä syysmuutolle.
Mutta kesä jatkuu,mustarastaat toissa aamuna aloittivat uuden pesyeen alulle laittoa ja meriharakka hautoo neljää munaa riskialttiilla paikalla.Toivotaan sille pesintä onnea loppuun asti.
Mutta kesä jatkuu,mustarastaat toissa aamuna aloittivat uuden pesyeen alulle laittoa ja meriharakka hautoo neljää munaa riskialttiilla paikalla.Toivotaan sille pesintä onnea loppuun asti.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
-
honkamukka
- Viestit: 6824
- Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Lehtokerttu pistää parastaan. Pieni laulaja, mutta kuuluva.
Kuikka huutelee aamuhuomenet, liekö hommansa hoitanut.
Kuikka huutelee aamuhuomenet, liekö hommansa hoitanut.
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Eilen sekä toissapäivänä neidonkenkiä.
Jounin kirjamyymälä: Pitkät vaellukset, Kainuun ja Koillismaan retkeilyopas, Vaeltajan erämaat, Talviretkeilijän opas, Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Neidonkenkä on aina hieno havainto. 19.5. löydettiin 4 neidonkenkää Rovaniemen eteläpuolella olevalta tutulta paikalta. Loppuviikolla lämpenee, joten taidetaan mennä katselemaan korvasieniä ja samalla tulee katsottua neidonkenkienkin tilanne.
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Pyörälenkillllä kuultuna kesän ensimmäinen ruisrääkkä.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Mökin valvontakameraan tallusteli nalle, muutama yö sitten. Itse en ollut lähimaillakaan.
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Viimeinen odotettu saapui eli tervapääskyt ovat palanneet.Se on kesä nyt.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Metsäkauris tai valkohäntäpeura tuossa 200 m päässä kesantopellolla eikä siinä vielä kaikki vaan kotvan kuluttua huomasin, että perässä pomppi pieni vasa mistä ei näkynyt kuin pää ja selkää kun pomppasi. Menivätköhän ojasta juomaan vaiko siinä kohtaa olevako haavikkoko kiinnosti? Takaisin eivät vielä ole tulleet.
-
omat polut
- Viestit: 4721
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kohtaamisia luonnossa.
Mökkitiellä auto oli kolhaissut kauriinvasalta jalan poikki. Oli niin pieni, että luulin ensin jänikseksi. Ilmoitus ja käytiin lopettamassa.
