Kohtaamisia luonnossa.

tst
Viestit: 7008
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja tst »

Kaksi kurkea lähipellolla. Ei harvinainen näky, mutta tuossa en ole niitä koskaan nähnyt ja kolmas kaarteli ilmassa joten tuleekohan kohta ihan invaasio? Toivottavasti ei tule ongelmia koirien kanssa vaikka nythän koirat eivät saa olla irrallaan.


Aaro
Viestit: 3207
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja Aaro »

Kuukausi sitten käsittelin vajojen katot suokasoodalla (Natriumbicarbonaatilla) ja nyt rapsuttelen kuolleita sammalia metallilastalla. Suomen kielihän on aika kuvainnollista kohteen esim äänen suhteen. Metallilastalla kun vetää sopivasti kivettyä kattohuopaa niin kuuluu voimakas raapan raapaisu. Mutta parin sekunnin kuluttua kuuluu myös variksen kraakaisu. Tarkkailin asiaa ja todella äänet ovat hyvin lähellä toisiaan, reilun sadan metrin päässä oleva varis luulee raappaani kaverikseen. Varis väsyi vartissa minä tunnissa.
amatööri
Viestit: 3869
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja amatööri »

Syksy saapuu :lol: .Ensimmäiset kuovinaaraat alkavat kerääntyä syysmuutolle.

Mutta kesä jatkuu,mustarastaat toissa aamuna aloittivat uuden pesyeen alulle laittoa ja meriharakka hautoo neljää munaa riskialttiilla paikalla.Toivotaan sille pesintä onnea loppuun asti.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
honkamukka
Viestit: 6824
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja honkamukka »

Lehtokerttu pistää parastaan. Pieni laulaja, mutta kuuluva.
Kuikka huutelee aamuhuomenet, liekö hommansa hoitanut.
Jouni
Viestit: 1400
Liittynyt: 24 Huhti 2006 20:43

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Eilen sekä toissapäivänä neidonkenkiä.
Jounin kirjamyymälä: Pitkät vaellukset, Kainuun ja Koillismaan retkeilyopas, Vaeltajan erämaat, Talviretkeilijän opas, Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
Avatar
OS
Viestit: 8361
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja OS »

Jouni kirjoitti: 01 Kesä 2026 15:04 Eilen sekä toissapäivänä neidonkenkiä.
Neidonkenkä on aina hieno havainto. 19.5. löydettiin 4 neidonkenkää Rovaniemen eteläpuolella olevalta tutulta paikalta. Loppuviikolla lämpenee, joten taidetaan mennä katselemaan korvasieniä ja samalla tulee katsottua neidonkenkienkin tilanne.
amatööri
Viestit: 3869
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja amatööri »

Pyörälenkillllä kuultuna kesän ensimmäinen ruisrääkkä.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Avatar
seppo
Viestit: 2905
Liittynyt: 17 Tammi 2006 22:49
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja seppo »

Mökin valvontakameraan tallusteli nalle, muutama yö sitten. Itse en ollut lähimaillakaan.
amatööri
Viestit: 3869
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja amatööri »

Viimeinen odotettu saapui eli tervapääskyt ovat palanneet.Se on kesä nyt.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
tst
Viestit: 7008
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja tst »

Metsäkauris tai valkohäntäpeura tuossa 200 m päässä kesantopellolla eikä siinä vielä kaikki vaan kotvan kuluttua huomasin, että perässä pomppi pieni vasa mistä ei näkynyt kuin pää ja selkää kun pomppasi. Menivätköhän ojasta juomaan vaiko siinä kohtaa olevako haavikkoko kiinnosti? Takaisin eivät vielä ole tulleet.
omat polut
Viestit: 4721
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Kohtaamisia luonnossa.

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Mökkitiellä auto oli kolhaissut kauriinvasalta jalan poikki. Oli niin pieni, että luulin ensin jänikseksi. Ilmoitus ja käytiin lopettamassa.
Vastaa Viestiin