Big Agnes Rapide SL

rantha1

Big Agnes Rapide SL

Viesti Kirjoittaja rantha1 »

Onko tuo makuualusta hyvä kun on tullut vanhemmiten "luut pintaan".

Micke

Re: Big Agnes Rapide SL

Viesti Kirjoittaja Micke »

Nukkumismukavuus on ihan hyvä, mutta R-arvo ei vaikuttaisi omien tuntemusten mukaan olevan niin hyvä, kuin 4,8 antaisi olevan (koetun eristävyyden mukaan). Meillä on käytössä "tentfloormat" versiotusta kahdelle hengelle.
"Klabbeissa on mulla tonnin stiflat. Ei ne tonnii bungaa, mut ne painaa sen."
mkoskinen

Viesti Kirjoittaja mkoskinen »

Minulla on sama tuntuma, tosin vanhemmasta versiosta jossa on jollain kuitumatolla hoidettu eristys. Nykyisessä versiossa on kai joku heijastava kalvo kahdessa kerroksessa; ehkä se pysyy paremmin paikallaan, tuo vanu tuntuu olevan vähän missä milloinkin. Tosi mukava patja kyllä, mutta hiukan harmittaa että pitää ottaa ohut solumuovi siihen lisäeristeeksi.
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Jatkanpas vielä tästä, meillä on alkanut tulemaan erityisesti yläpinnalle reikiä noiden välilamellien "hitsaus kohtiin". Juuri paikkasin 3 reikää ja sitten seuraavalla reissulla tuli lisää reikiä. Ilmeisesti tässä on samaa vikaa kuin Nemon Tensor Insulatedissa oli noiden sisä rakenteiden hitsauksissa. En voi kyllä suositella Rapide SL:ää, kestävyys on liian heikko, meillä on varmasti alle 100 yötä tällä takana, vaikka retkeilemmekin aika paljon.

Meillä on myös kaksi Expedin duo-alustaa ja niissä ei ole yhtäkään suunnitteluvirheestä johtuvaa reikää, vaikka niitä on käytetty enemmän. Valitettavasti kevyet nukkumamukavat alustat nähtävästi eivät kestä, kun taas Therm-A-Restit ja Expedit kestävät.
"Klabbeissa on mulla tonnin stiflat. Ei ne tonnii bungaa, mut ne painaa sen."
rantha1

Viesti Kirjoittaja rantha1 »

Kiitos vastauksesta pitää harkita jotain toista
Vastaa Viestiin