|
| |
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Viikon kuva |
TiMoKo 06.09.2009 9:17
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Turhankävelijä 06.09.2009 10:58
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
tyy 06.09.2009 12:20Vieras
|
| Kylläpä tekisi mieli vastata yllytykseen, mutta mie olen vähän tämmönen tuurikuvaaja. Mahtaisko sitä joka viikko saada yhden semmosen, jota ilkeisi näyttää. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Joonas Frisk 12.09.2009 9:59
Josko sitä meikäkin oman kortensa kekoon viikon kuva yrittäis kannella.
Onko aihe vapaa vai pitääkö väkisin vääntää luonto plus vaellusaiheeksi?
ediT:
Tai,niin no. Päässähän ne kuvat syntyy, eikä kamerassa. Ite kukin kuvaa oman maailmaansa olottuvuuuksia, ei muiden pään sisään liene asiaa. _________________ - Elämämme suurin tarve on löytää joku, joka saa meidät tekemään sen mihin pystymme.
Viimeinen muokkaaja, Joonas Frisk pvm 12.09.2009 10:58, muokattu 1 kertaa |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
OS 12.09.2009 10:12
| Olen tulossa mukaan, mutta menee vielä jonkin aikaa, sillä innostuin käymään tämän vuoden kuviani läpi ja laitan viikon kuvat esille vuoden ensimmäisestä viikosta lähtien. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
TiMoKo 12.09.2009 11:03
| tyy kirjoitti: |
| Kylläpä tekisi mieli vastata yllytykseen, mutta mie olen vähän tämmönen tuurikuvaaja. Mahtaisko sitä joka viikko saada yhden semmosen, jota ilkeisi näyttää. |
| Joonas Frisk kirjoitti: |
Josko sitä meikäkin oman kortensa kekoon viikon kuva yrittäis kannella.
Onko aihe vapaa vai pitääkö väkisin vääntää luonto plus vaellusaiheeksi?  |
Tyy on nostanut näköjään julkaistavien kuvien riman korkealle, minulla ei ole siihen varaa, jos meinaa viikottain saada kuvan albumiin.
Oma ajatukseni on että kuvausaihe on täysin vapaa, itse ajattelisin että kuva jotenkin kuvaa omia ajatuksiani tai tuntemuksiani kyseisellä viikolla. Sellaisen mielenkiintoisen havainnon tein itsestäni, että selvästi tulee tarkkailtua ympäristöä tarkemmin ja mietii saisiko havaitsemastaan aiheesta tai tilanteesta sopivan viikon kuvan.
Tällä viikolla tuli kuvattua mm. muuttavia kanadanhanhia, kiellettyä hedelmää (omenapuu, jossa oli vain yksi omena), pihlajanmarjoja, auringonnousua, retkeilykaveria jne...
Puolukoita on ainakin täällä metsässä niin paljon, että viikon kuvaksi pääsi puolukat. _________________ Taallast kaabmaga jare vadse |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
tyy 12.09.2009 11:08Vieras
|
| TiMoKo kirjoitti: |
Tyy on nostanut näköjään julkaistavien kuvien riman korkealle, minulla ei ole siihen varaa, jos meinaa viikottain saada kuvan albumiin.
|
Enkä. Mut jos alakaa, nit sittä pitäs kuvata joka viikko vaikkei huvita. Siinä tulloo kamala ressi semmosesta. No nyt on kyllä kamera tuossa mukana, katothan mitä tulloo. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Turhankävelijä 12.09.2009 19:43
Oma ajatukseni on että kuvausaihe on täysin vapaa, itse ajattelisin että kuva jotenkin kuvaa omia ajatuksiani tai tuntemuksiani kyseisellä viikolla. Sellaisen mielenkiintoisen havainnon tein itsestäni, että selvästi tulee tarkkailtua ympäristöä tarkemmin ja mietii saisiko havaitsemastaan aiheesta tai tilanteesta sopivan viikon kuvan.
|
"Vapaa aihe" on mielestäni sopivin. Tuo TiMoKon havainto ympäristön tarkkailun lisääntymisestä pitää varmasti paikkansa. Taannon "Päivän kuvaa" ottaessani katseli ympäristöä jatkuvasti kuvaus mielessä. Mielestäni se oli erittäin kehittävää. Viikon kuva ei ole niin stressaava mutta sisältää kuitenkin pienen "pakon" joka kannustaa.
Kaikki mukaan vaan. _________________ www.patikka.net , picasaweb |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korvapuoli 13.09.2009 11:45
| OS kirjoitti: |
| Olen tulossa mukaan, mutta menee vielä jonkin aikaa, sillä innostuin käymään tämän vuoden kuviani läpi ja laitan viikon kuvat esille vuoden ensimmäisestä viikosta lähtien. |
Elekee ottako turhan tärkeesti! Kilipaeluahan tästä ei vissii oo tarkotus tehä. Mieluummin niitä kysseisen viikon kuvia, eikä vanhoja kovalevyltä kaevettuja. Piäsöö vaekka vertaelemmaa syksyn kulukua er puolilla muata jos luontokuvia onvatten.
Osko tuo iso rikos, jos ei ihan joka viikko saes kuvvoo aekaseks? Ite innostuin kuitennii sen verran, että suatan yrittöö, ku kottiuvun enstex. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
OS 13.09.2009 16:14
| Korvapuoli kirjoitti: |
Mieluummin niitä kysseisen viikon kuvia, eikä vanhoja kovalevyltä kaevettuja. |
Kuvaan edelleen diafilmille, joten kuvien julkaisunopeudessa en pysty samaan kuin digikuvaajat. Filmin täytyttyä toimitan filmin kehitykseen, filmi palaa kehityksestä reilun viikon kuluttua ja ennen kuin viimein pääsen käsiksi kyseisen filmin kuviin, on aikaa saattanut kulua muutama viikko. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
OS 13.09.2009 16:16
Puolukoita on ainakin täällä metsässä niin paljon, että viikon kuvaksi pääsi puolukat. |
Onpa tuhottomasti puolukoita ja uutta kukkaakin on jonkin verran tarjolla. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Huokailija 13.09.2009 16:34
Ei ehkä sovi täsmälleen tähän ketjuun, mutta kaiketi muillekin on tuttu Värriön luontopäiväkirja. Siellä on usein mukavanoloisia ja etenkin luontoon liittyviä kuvia. Vuodenaikojen vaihtelua on mukava seurata raportoinnin välityksellä.
http://varrio.blogspot.com/ _________________ En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
tyy 13.09.2009 17:35Vieras
|
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korvapuoli 13.09.2009 18:54
| Korvapuoli kirjoitti: |
Mieluummin niitä kysseisen viikon kuvia, eikä vanhoja kovalevyltä kaevettuja. |
Kuvaan edelleen diafilmille, joten kuvien julkaisunopeudessa en pysty samaan kuin digikuvaajat. Filmin täytyttyä toimitan filmin kehitykseen, filmi palaa kehityksestä reilun viikon kuluttua ja ennen kuin viimein pääsen käsiksi kyseisen filmin kuviin, on aikaa saattanut kulua muutama viikko. |
En perehtynnä systeemiin ennenku yllä olevan lausunnon annoin. Saahan jokainen omille sivuilleen toki laittaa viikon kuvia jälkikäteen vaikka kymmenen vuoden ajalta. Mitäs se kellekkään kuuluu, tai ainakaan haittaa. Päin vastoin! |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
tmustak 13.09.2009 20:29
Linkki lyhennetty t.admin _________________ kaikki matkat alkavat ensimmäisestä askeleesta. |
|
| Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|